جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
انتشار چاپ بیستم کتاب «قصه ما به سر رسید حسنی به خونه‌اش نرسید»

چاپ بیستم کتاب «قصه ما به سر رسید حسنی به خونه‌اش نرسید و ۹ قصه دیگر» به قلم مژگان شیخی و تصویرگری کاظم طلایی به کوشش انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «قصه ما به سر رسید حسنی به خونه‌اش نرسید و ۹ قصه دیگر» چهارمین جلد از مجموعه «قصه‌های حسنی» نوشته مژگان شیخی است.

در این مجموعه ۱۰ قصه زیبا گرد هم آمده است که بسیاری از آن‌ها بر اساس ضرب‌المثل‌ها و مثل‌های قدیمی نوشته شده‌اند.

عناوین برخی از این داستان‌ها که نگارش آن‌ها به صورت افسانه و حکایت‌های عامیانه صورت گرفته است، عبارت‌اند از: «هزارپا و هزارمشکل»، «آقای کدو تنبل»، «کلاغه به حمام نمی رفت»، «راز لاک‌پشت» و...

مطالعه این کتاب برای کودکان گروه‌های سنی ۷ تا ۱۲ سال درنظر گرفته شده است؛ اما برای بلندخوانیِ کودکان ۵ تا ۷ سال نیز، مناسب است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«کلاغ‌ها نشستند و فکر کردند. فکر کردند و فکر کردند، تا اینکه راهی پیدا کردند که کلاغک را به حمام ببرند. همه باهم به لانه ننه‌کلاغه رفتند. بدن اینکه کلاغک بداند، او را با نوک‌هایشان بلند کردند و شروع کردند به پرواز کردن. کلاغک هر چه قارقار می‌کرد و بال و پر می‌زد، فایده‌ای نداشت. بالاخره به گودال آب رسیدند و کلاغک را انداختند توی گودال. کلاغک خواست از گودال آب بیرون بیاید که ننه‌کلاغه را روبه‌روی خودش دید…»

اطلاعات بیشتر:

چاپ بیستم کتاب «قصه ما به سر رسید حسنی به خونه‌اش نرسید و ۹ قصه دیگر» اثر مژگان شیخی با تصویرگری کاظم طلایی در ۶۴ صفحه مصور و به بهای ۵۵ هزار تومان به کوشش انتشارات بنفشه (واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی) منتشر و روانه بازار نشر کتاب‌های کودک و نوجوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط