چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
«چی لازم دارم، چی می‌خرم!»؛ داستان کودک با موضوع سواد مالی

در این مطلب به معرفی کتاب‌ صوتی «چی لازم دارم، چی می‌خرم!» نوشته روزمری ولز با صدای نازنین مهیمنی از انتشارات قدیانی پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب صوتی «چی لازم دارم، چی می‌خرم!» جلد هفتم از مجموعه ۱۷ جلدی «داستان‌های سواد مالی» برای بچه‌ها اثر روزمری ولز، داستانی کوتاه، جذاب و شنیدنی با محوریت سواد مالی است که برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۷ سال، با صدای نازنین مهیمنی و به کوشش آکادمی هوش مالی روایت می‌شود. نسخه چاپی این کتاب نیز در انتشارات قدیانی منتشر شده است.

در این داستان، خرگوشی به نام رابی و برادر کوچکش مکس، برای خرید شلوار نو برای مکس به فروشگاه می‌روند. مکس لباسی با عکس اژدها می‌خواهد؛ اما آن‌ها پول کافی برای خرید هر دو کالا ندارند و مکس باید دست به انتخاب بزند.

بچه‌ها در داستان «چی لازم دارم، چی می‌خرم!» یاد می‌گیرند که با اصرار برای خرید خواسته‌های غیرضروری، دیگر نیازهایشان برآورده نمی‌شود. این کتاب از محدودبودن پول و اینکه فقط یک‌بار می‌شود آن را خرج کرد برای کودکان می‌گوید. بچه‌ها در این داستان مفهوم هزینه فرصت را یاد می‌گیرند و می‌فهمند که چرا وقتی هم‌زمان دو چیز را می‌خواهند ولی فقط برای خرید یکی از آن‌ها پول دارند، مجبورند یکی را انتخاب کنند.

در قسمتی از متن این کتاب می‌شنویم:

«بین نیاز و خواسته تفاوت وجود داره؛ مکس دلش یه پیرهن با عکس اژدها می‌خواد ولی بیشتر از پیرهن اون به یه شلوار نو نیاز داره. حالا که پولش برای خرید هر دوتا کالا کافی نیست مکس باید دست به انتخاب بزنه؛ اما انتخابش کدومه؟ نیازش یا خواستش؟ …»

اطلاعات بیشتر:

کتاب صوتی «چی لازم دارم، چی می‌خرم!» نوشته روزمری ولز، تصویرگری آتا تیهان و ترجمه سودابه فرخنده به همت انتشارات قدیانی و آکادمی هوش مالی برای گروه سنی ۵ تا ۷ سال منتشر شده است. نسخه صوتی این اثر نیز با صدای نازنین مهیمنی به مدت زمان ۸ دقیقه و ۵۹ ثانیه تولید و در سکوی اینترنتی کتاب صوتی فیدیبو، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط