به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سمینار تحلیل وضعیت شبکههای اجتماعی در ایران به استناد دادههای «پیمایش ملی فرهنگ رسانههای اجتماعی در ایران»، یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در قالب سه نشست تخصصی برگزار میشود.
نشست اول این سمینار با عنوان «مصرف رسانههای اجتماعی و اعتماد رسانهای» از ساعت ۹ تا ۱۱ با مدیریت مسعود کوثری (استاد ارتباطات دانشگاه تهران) برگزار میشود؛ در این نشست مجتبی صمدی (استادیار ارتباطات؛ رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)، محمدحسین ساعی (استادیار ارتباطات؛ رئیس دانشگاه سوره) و حسین حسنی (استادیار ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) سخنرانی خواهند کرد.
«سرگرمی و فرهنگ شهرت رسانههای اجتماعی»، عنوان نشست دوم این سمینار است که ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور احسان شاهقاسمی (دانشیار ارتباطات دانشگاه تهران)، محمدمهدی مولایی (استادیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی) و محمدحسن یادگاری (استادیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی) برگزار میشود. مدیریت این نشست را نیز مسعود کوثری برعهده خواهد داشت.
در نشست سوم و پایانی این سمینار با عنوان «رسانههای اجتماعی و خانواده»، مجید سلیمانی (استادیار ارتباطات دانشگاه تهران و مجری پیمایش ملی فرهنگ رسانههای اجتماعی در ایران) به همراه سیدمحمد مهدیزاده (دانشیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی) و لیلا وصالی (استادیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی) با مدیریت حامدطاهری کیا (استادیار سیاستگذاری فرهنگی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی) درخصوص رسانههای اجتماعی در ایران به استناد دادههای پیمایش ملی فرهنگ رسانههای اجتماعی در ایران سخنرانی خواهند کرد. این نشست ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.
سمینار تحلیل وضعیت شبکههای اجتماعی در ایران انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی برگزار میشود. این برنامه از نشانی زیر نیز پخش خواهد شد:
https://www.skyroom.online/ch/ricac/research
دادههای پیمایش ملی فرهنگ رسانههای اجتماعی در ایران در اردیبهشت ۱۴۰۳ به شیوه گردآوری میدانی و براساس مصاحبه حضوری با ۱۴.۵۰۵ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن در ۳۱ استان کشور که به روش تصادفی انتخاب شدهاند، به دست آمده است.
نظر شما