یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
دو نویسنده زنجانی نشان درجه یک هنری دریافت کردند

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دو نویسنده زنجانی نشان درجه یک هنری دریافت کردند.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: گواهی‌نامه هنری یکی از گواهی‌نامه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اعطا می‌کند که جایگزین مدرک علمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اخیراً امیرحسین الهیاری به علت فعالیت‌هایش در حوزه ترجمه شعر نشان درجه یک هنری را دریافت کرد، افزود: در این بازه زمانی به ۵۸۴ هنرمند و نویسنده نشان درجه یک هنری اعطا شد.

وی با بیان اینکه اللهیاری از نویسندگان فعال استان است، گفت: از جمله ترجمه‌های الهیاری «عشق را زبانی دیگر» شامل ترجمه منظوم «ترجمان الاشواق» ابن عربی، «بر چکاد چکامه‌ی عشاق: ترجمه دیوان ابن‌فارض مصری به شعر فارسی»، «الکتاب؛ گذشته مکان اکنون» اثر آدونیس در سه مجلد و «سلام بر حیدربابا: ترجمه‌ی حیدربابای شهریار به شعر فارسی» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: «شرح گل سوری؛ چهار مقاله درباره ادونیس»، رمان‌های «گاه ناچیزی مرگ» و «بیدستر» هر دو اثر محمدحسن علوان، «عنقا مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب» اثر ابن عربی، «فتح ربانی و فیض رحمانی» نیز از دیگر ترجمهه‌های این نویسنده ابهری است.

علی اکبری گفت: پیش از این نیز گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر مجلسی به استاد ولی‌الله کلامی اعطا شد.

وی تصریح کرد: استاد ولی‌الله کلامی قبل و پس از انقلاب اسلامی در عرصه شاعری فعالیت چشمگیری داشته و حاصل تلاش وی در این عرصه نگارش ۴۰ کتاب شعر به زبان فارسی و ترکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط