یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
حمایت از صنعت چاپ یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری چاپخانه‌ها در توسعه استان گفت: حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز یکشنبه در دیدار با رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان با اشاره به اینکه چاپخانه‌ها میراث‌دار فرهنگ کشور هستند، افزود: چاپخانه‌ها علاوه بر تاثیرگذاری در توسعه استان، در بسیاری از حوزەهای فرهنگی نیز عامل مهم و اثرگذار، محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه صنعت چاپ جزو صنایع مادر در دنیا محسوب می‌شود و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، افزود: با راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران استان، احصای مسائل و مشکلات، پیگیری آنها می‌تواند به نحو مطلوب‌تری صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است، افزود: چاپ به عنوان صنعتی که هم در فضای صنایع و هم در حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی دارد، تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.

روانشاد استفاده از ظرفیت‌های مجمع چاپخانه‌داران استان را به عنوان پل ارتباطی میان چاپخانه‌داران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای حل مشکلات و مسائل این صنف را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های دوطرفه، راهکارهایی اساسی برای گسترش فرهنگ چاپ استان و توسعه ابعاد مختلف فعالیت‌های صنفی در صنعت چاپ استان هستند.

در این دیدار عبدالحسین رشنو رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان ضمن تشریح ظرفیت‌های این مجمع به بیان گزارشی از فعالیت‌های مجمع چاپخانه‌داران استان و برنامه‌های آتی آن پرداخت و به سابقه موفق این مجمع در گذشته اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم با همکاری‌های مستمر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گامی در راستای پیشبرد توسعه و ارتقاء صنعت چاپ در استان بیش از پیش برداریم.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای چاپخانه‌داران استان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار ۴ دوره آموزشی در استان برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی آموزشی معتبر و قابل ترجمه صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها