دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله العظمی محمدتقی بهجت (ره)

آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت (ره) چهارشنبه بیست و هشتم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، چهارشنبه بیست و هشتم شهریورماه، آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره)، از مراجعِ عظام تقلید و استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی را در تالار اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن برگزار می‌کند.

در این مراسم که ساعت ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، جمعی از استادان برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسرکشور درباره شخصیت فرهنگی، دینی و علمی مرحوم آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت (ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله العظمی محمدتقی بهجت (ره)

گفتنی است، مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت (ره) از شاگردان برجسته آیات سید علی قاضی و محمدحسین غروی اصفهانی بود. وی از اوان جوانی مراحل عرفان و سیر و سلوک را آغاز نمود و همواره به زهد و تقوا شهرت داشت.

آن مرحوم بیش از چهل سال به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال داشت و به واسطه شهرت گریزی غالباً در منزل تدریس می‌کرد، و فضلای گرانقدری سالیان دراز از محضر پر فیض‌ایشان بهره برده‌اند.

از مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت (ره) آثار ارزشمندی در موضوع فقه و اصول مانند کتاب «مباحث‌الاصول» برجای مانده است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها