سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
نگارش ۶۰۰ کتاب دفاع مقدس در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است

سمنان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان از برنامه‌ریزی برای نگارش ۶۰۰ کتاب درباره دفاع مقدس و نقش رزمندگان استان در آن خبر داد.

سردار عباس مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری در استان سمنان در حوزه کتاب و تاریخ شفاهی است، تاکید کرد: در این هفته رونمایی از کتاب را در سراسر استان سمنان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان سمنان یکی از کارهای ماندگاری است که در دیار ۳ هزار شهید سمنان در دست پیگیری است، افزود: ۵۰۲ مدخل برای این مجموعه در نظر گرفته شده و نگارش آن با تلاش نویسندگان و راویان و فعالان عرصه ادبیات پایداری در استان آغاز شده است.

لزوم به‌کارگیری ظرفیت نخبگان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان سمنان خواستار به‌کارگیری و همراهی نخبگان در عرصه‌های مختلف برای اتمام پروژه مهم دانش نامه شهدای دفاع مقدس استان سمنان شد و گفت: از کمک نخبگان استان و به خصوص جوانان استقبال می‌کنیم.

مطهری با بیان اینکه باید ۶۰۰ عنوان کتاب پژوهشی درباره تاریخ دفاع مقدس نوشته شود که در این زمینه برنامه ریزی شده است، گفت: نگاه ما به حوزه تبیین همه‌جانبه است در نتیجه عقیده داریم که باید به بخش نشر و کتاب نیز بها داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما نوشتن این ۶۰۰ کتاب درباره تاریخ دفاع مقدس و حضور استان سمنان در این رویداد عظیم است، تاکید کرد: در کنار این مقوله، موضوع مهم تاریخ شفاهی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

انتشار ۱۲ کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان با بیان اینکه تامین اعتبار و عزم ملی و جدی دو موضوعی است که ما را در تهیه این ۶۰۰ کتاب همراهی می کند، گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانیم.

مطهری با بیان اینکه ۲۲۷ تاریخ شفاهی درباره رزمندگان استان سمنان در دفاع مقدس نیز باید نوشته شود، بیان کرد: تاکنون ۱۲ عنوان کتاب تاریخ شفاهی از سوی رزمندگان استان سمنان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند چاپ و روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که ۳۳۰ کارنامه عملیاتی درباره نقش‌آفرینی رزمندگان استان سمنان مکتوب شود، افزود: تبیین نقش رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس محور و هدف اصلی این مکتوب سازی ها است تا بتوانیم به نسل آینده استان نشان دهیم که رزمندگان ما چه نقشی در دوران دفاع مقدس داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها