سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
آغاز ۷ روز فرهنگی در شهرستان خوی/ موسیقی و شعر؛ روح فرهنگ

آذربایجان‌غربی - شهر خوی، با تاریخ و فرهنگی غنی، در دوره‌ای ویژه از ۲۶ شهریور تا ۸ مهر، به عنوان میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور معرفی شده است. این رویداد بزرگ تحت عنوان «هفت روز فرهنگی خوی» و با شعار «شمس و مولانا» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، رئیس شورای شهر خوی ظهر سه‌شنبه در آغاز جشنواره «هفت روز فرهنگی خوی» اظهار کرد: در این نمایشگاه ۵۰ اثر از ۳۶ هنرمند برجسته که از شهرهای حوزه خط عرفان شامل نیشابور، همدان، تبریز، اردبیل، خوی، شاهرود و شیراز به مرحله نمایشگاهی راه یافته بودند، در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

سجاد چهره آرا افزود: نمایشگاه آثار خوشنویسی برتر از ۲۶ شهریور ماه تا ۸ مهر به مدت دوهفته در سالن نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی دایر خواهد بود.

چهره آرا با اشاره به داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله حضوری نویسی نیز با حضور خالق ۱۰ اثر برتر و جمعی از اساتید خوشنویسی کشور و استاد علی شیرازی داور بین‌المللی خوشنویسی، عضو شورای ارزشیابی هنرمندان و انجمن خوشنویسان ایران در تاریخ ۲۹ شهریور در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب برگزار و در نهایت سه اثر به عنوان اثر برتر در این جشنواره انتخاب خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در ۷ و ۸ مهرماه خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی شمس و مولانا نیز با سخنرانی هشت سخنران داخلی، ۹ سخنران از کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکیه و آمریکا بصورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

آغاز ۷ روز فرهنگی در شهرستان خوی/ موسیقی و شعر؛ روح فرهنگ

نقاشی پرتره ۶ تن از مفاخر شهرستان خوی

محمدرضا پیری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی نیز در این مراسم گفت: در قالب کارگاه نقاشی، تصویر پرتره ۶ تن از مفاخر خوی به تصویر کشیده شد و هنرآموزان آثاری از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی خوی را نقاشی کردند.

وی ادامه داد: این کارگاه یک روزه بوده و آثار تولید شده پس از داوری، به شش اثر برگزیده جوایزی از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی اهدا می شود.

پیری همچنین اظهار کرد: آثاری که بصورت پرتره در این کارگاه توسط اساتید خلق می‌شوند، تحویل موزه شمس خواهد شد.

آغاز ۷ روز فرهنگی در شهرستان خوی/ موسیقی و شعر؛ روح فرهنگ

برگزاری همایش نجوم و رصد آسمان شب

وی افزود: در این رویداد بخش‌هایی از جمله رصد آسمان شب با تلسکوپ، برگزاری غرفه‌های کودک و نجوم، نقاشی نجوم کودکان و نمایشگاه نجوم برپا شد.

پیری ادامه داد: همچنین کارگاه کار با تلسکوپ، غرفه آشنایی با ستارگان، مسابقه نجوم همراه به جوایز برای شرکت کنندگان در این برنامه تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها