چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
جوانان لبنانی و عراقی علاقه زیادی به سیره شهدای ایرانی دارند

حاج ابومهدی، مدیر مسئول انتشارات لبنانی دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه گفت: جوانان لبنانی و عراقی علاقه زیادی به سیره و سرگذشت شهدای ایران در هشت سال جنگی به ایرانیان تحمیل شد، دارند و این ترجمه‌ها با استقبال زیادی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداخته‌اند.

برخی از ناشران عرب در این نمایشگاه ترجمه آثاری از زبان فارسی را به مخاطبان خود عرضه کرده‌اند که از جمله آنها ناشر لبنانی دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه است. حاج ابومهدی، مدیر مسئول این انتشارات در گفت‌وگویی اشاره کرد که ۵۸ عنوان کتاب شامل ترجمه تک نگاری‌هایی درباره شهدای دوران دفاع مقدس ایران را به مخاطبان عراقی عرضه کرده است.

مدیر انتشارات لبنانی دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه ناشر لبنانی حاضر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد است که درباره اثاری که در این نمایشگاه عرضه می‌کند، گفت: تعداد ۵۸ کتاب ما مربوط به شهدای دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: جوانان لبنانی و عراقی علاقه زیادی به سیره و سرگذشت شهدای ایران در هشت سال جنگی به ایرانیان تحمیل شد، دارند و این ترجمه‌ها با استقبال زیادی مواجه شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از بیست‌ودوم شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» آغاز به کار کرد و تا یکم مهر (۱۴۰۳) به کار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها