یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
مجلس از طرح‌ تخصیص یارانه‌ برای توسعه کتابخوانی حمایت می‌کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توجه به توسعه کتابخوانی را جزو اولویت‌های این کمیسیون اعلام و تاکید کرد، با توجه به وضعیت نامطلوب مطالعه در کشور، مجلس از برنامه‌های جمایتی دولت در این زمینه حمایت می‌کند.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: علاوه بر دو موضوع ضرورت تمرکز بر اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت پیگیری نظام جامع باشگاه‌داری ورزشی در کشور به مسائل دیگر فرهنگی ازجمله در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه داریم.

وی از اصلاح طرح اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان دیگر اولویت این کمیسیون نام برد و افزود: در این حوزه ضرورت دارد که قانون اصلاح شود و این اصلاحیه در بحث انتخاب هیئت امنا و انتخاب رئیس هیئت امنا تاکید شده است. معتقدیم که ساز و کار اعتبارات و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز باید اصلاح تا زمینه‌ای برای کمک به نهاد ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی برای تقویت حوزه نشر نیز توضیح داد: یکسری موضوعات را در مجلس یازدهم پیگیری کردیم که در مجلس دوازدهم هم آن‌ها را دنبال خواهیم کرد؛ مثل بحث یارانه به ناشران و تامین کاغذ مورد نیاز ناشران به قیمت حمایتی که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

به‌گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از آنجایی که سرانه مطالعه به‌شدت پایین آمده، لازم است در کنار ترویج کتابخوانی، تسهیلات و یارانه‌هایی برای تأمین کتاب و نشریات مورد نیاز خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

راستینه همچنین درباره اهمیت نقش دولت در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس و آموزش عالی، گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و تغییر فرهنگ از مطالعه مکتوب به سمت مطالعه الکترونیکی، ضرورت دارد که دولت برنامه خاصی برای این حوزه تدوین کند و مجلس نیز از آن حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها