سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
چاپ دوازدهم «روزهای آخر» به قلم احمد دهقان

چاپ دوازدهم «روزهای آخر» به قلم احمد دهقان در انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رمان «روزهای آخر» به قلم احمد دهقان در انتشارات نیستان به چاپ دوازدهم رسید.

«روزهای آخر»، نوشته داستان‌نویس معاصر، احمد دهقان با شرح سرگذشت و بیان خاطرات رزمندگان دوران جنگ ایران و عراق در روزهای پایانی جنگ، ما را با دنیای افکار و احساسات رزمندگان و تأثیر وقایع آن روزها بر ایشان و زندگی‌شان هرچه بیشتر آشنا می‌کند.

اثر «روزهای آخر»، ماحصل یادداشت‌ها و خاطره‌نویسی‌های احمد دهقان در زمان حضورش در جبهه‌های جنگ ایران و عراق است که با فاصله‌ی کوتاهی از پایان جنگ؛ در سال ۱۳۷۰ در قالب کتاب درآمد. او در دوران جنگ هنوز خود را در کسوت نویسنده نمی‌دید، اما دست‌نوشته‌های به‌یادگارمانده از آن روزهایش؛ سرمایه‌ای شد برای نگارش این کتاب!

کتاب از «عملیات بیت‌المقدس ۷» آغاز می‌شود و آنچه در روزهای پایانی جنگ بر احمد دهقان و هم‌رزمانش گذشت را در قالب داستانی خواندنی روایت می‌کند. نویسنده، سرگذشت و سرنوشت این رزمندگان را حتی از تمام ماجراها و اتفاقات سرنوشت‌ساز جنگ، شگفت‌انگیزتر می‌داند! آدم‌هایی که زندگی عادی خود را کنار گذاشته، به‌پشتوانه ایمان و اعتقادشان؛ به میدان‌های مبارزه و دفاع از ناموس و وطن شتافتند. حال؛ به‌یک‌باره در کمال بهت و ناباوری، خود را دربرابر پایانی تلخ می‌بینند (پایان تلخ، برگرفته از سخنان نویسنده در مقدمه‌ی کتاب است که از روزهای آخر با عنوان تلخ‌ترین روزها یاد می‌کند.)؛ اعلام آتش‌بس و پایان جنگ!

رمان «روزهای آخر» به قلم احمد دهقان در انتشارات نیستان به چاپ دوازدهم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها