دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
نویسنده «کتابخانه نیمه شب» از «زندگی غیرممکن» می‌نویسد

کاوش در زندگی از نگاه نویسنده «کتابخانه نیمه شب» این‌بار در «زندگی غیرممکن» داستان دیگری را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب رمان «زندگی غیرممکن» اثر نویسنده انگلیسی مت هیگ، رمانی در ژانر فانتزی معاصر است که قرار است در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر شود. این کتاب تقریباً بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ صفحه خواهد بود.

مت هیگ با آثار مشهور خود مانند «کتابخانه نیمه‌شب» شناخته می‌شود و در این اثر نیز به موضوعات مشابهی همچون کاوش در زندگی، معنای وجود، و ابعاد ناشناخته جهان می‌پردازد.

این رمان به طور عمده در دسته فانتزی معاصر طبقه‌بندی می‌شود، اما همچنین دربردارنده عناصری از ژانر ماوراء طبیعی و درام زندگی است؛ هیگ به خاطر توانایی‌اش در ترکیب واقعیت و خیال به شکلی عمیق و اندیشمندانه، شهرت دارد، او از این ترکیب برای پرداختن به مسائل فلسفی و انسانی مانند مرگ، زندگی، عشق، و رستگاری استفاده می‌کند که نمونه عمیق این موضوع در رمان «کتابخانه نیمه شب» مشاهده شد، کتابی که در اولین سال خود به عنوان پرفروش‌ترین کتاب از نگاه نیویورک تایمز شناخته شد.

داستان «زندگی غیرممکن» درباره گریس مینترز، معلم ریاضی بازنشسته‌ای است که پس از مرگ یکی از دوستان قدیمی‌اش، یک خانه قدیمی و فرسوده در جزیره‌ای دورافتاده در مدیترانه به ارث می‌برد، او که کنجکاو است و می‌خواهد بداند چرا این خانه به او سپرده شده، تصمیم می‌گیرد به آنجا سفر کند و با این خانه و تاریخچه آن بیشتر آشنا شود، اما آنچه گریس کشف می‌کند چیزی فراتر از انتظار اوست و او را در مسیری قرار می‌دهد که همه چیز از جمله درک او از زندگی و مرگ را زیر سوال می‌برد.

در این رمان، مت هیگ همچون آثار پیشین خود به کاوش در مفاهیم عمیق فلسفی می‌پردازد و در عین حال به داستانی جذاب و گیرا می‌پردازد. رمان «زندگی غیرممکن» به بررسی موضوعاتی چون جستجوی هویت، معنای زندگی و چگونگی مواجهه با ناشناخته‌ها می‌پردازد؛ هیگ از طریق این داستان نشان می‌دهد که آنچه به نظر ما جادویی و ناشناخته است، ممکن است بخشی از واقعیتی باشد که هنوز به درک کامل آن نرسیده‌ایم.

این کتاب با سبک روایی خاص و منحصر به فرد مت هیگ، همانند آثار پیشین او، خوانندگان را به تفکر درباره مسائل اساسی زندگی دعوت می‌کند و آن‌ها را با سوالاتی پیچیده و عمیق مواجه می‌سازد. از نگاه منتقدان و خوانندگان انتظار می‌رود که این اثر نیز همچون «کتابخانه نیمه‌شب» موفقیت چشمگیری کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها