شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
انتشار آثار بیش از ۳۰۰ نویسنده کودک و نوجوان در شیراز

فارس- مدیر انتشارات فرنام از انتشار آثار بیش از ۳۰۰ نویسنده کودک و نوجوان در شیراز خبر داد.

آرش نصیرزاده که حدود ۵ سال است در حوزه کتاب کودکان فعالیت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، عنوان کرد: عمده فعالیت ما برای آموزش دانش آموزان و کودکان برای نوشتن کتاب است که توانستیم اولین جشنواره شعر و قصه را با همراهی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز و «پژوهش سرای جابربن حیان» آغاز کنیم.

وی اعلام کرد: توانستیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جشن رونمایی ۱۰۰ عنوان کتاب دانش آموزی را با مشارکت ناحیه یک شیراز برگزار کنیم.

نصیرزاده با بیان اینکه کتاب می تواند برای کودکان امیدبخش باشد، افزود: کتاب افزون بر اینکه زندگی فرزندان را غنی می سازد، می تواند جامعه و فرهنگ را پربارتر کند و زندگی را برای ما و دیگران آسان سازد.

مدیر انتشارات فرنام در ادامه شمه‌ای از علاقه خود به حوزه کتاب کودک نام برد و گفت: در دوران دانشجویی تصمیم گرفتم که انتشارات فرنام را تاسیس کنم و ابتدا در حوزه های تخصصی کتاب فعالیت کردم و حدود ۵ سال است که به طور تخصصی در حوزه کتاب کودک کار می کنیم.

وی با اعلام اینکه در زمینه ادبیات کودک، قصه و شعر کودکانه حدود ۴۰۰ اثر چاپ کردیم که نویسندگان کودک آن حدود ۳۳۰ نفر است که در کشور و آموزش و پرورش تقدیر شدند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه نویسندگی می تواند همدلی و دوستی را گسترش دهد، ادامه داد: ذهن کودکان و نوجوانان خلاق است و با رویکردی که در جامعه وجود دارد بچه های با استعداد فراوانی داریم که نیاز است آموزش ببینند و ترغیب به نویسندگی شوند.

مدیر انتشارات فرنام گام های نخست نویسنده شدن کودکان را برشمرد و گفت: به آنها توصیه می کنم برای اینکه بخواهند یک جمله را بنویسند باید ۱۰ جمله بخوانند.

وی با بیان اینکه ورودی علاقه مندان به نویسندگی کتاب ها و مراجع خوب است، اضافه کرد: ثبت اتفاقات، ماجراها و خاطره نویسی از گام های نخستین نویسندگی است.

نصیرزاده یکی دیگر از نیازهای نویسندگی کودکان را ارتباط با افرادی که اطلاعات مفید دارند، عنوان کرد و افزود: خواندن کتاب های معتبر، تمرین کردن و حضور در کلاس های آموزشی باعث می شود تبدیل به خواننده و نویسنده حرفه‌ای شوید.

وی پیشنهاد کرد کودکان و نوجوانان با کمک والدین قصه‌ها و داستان هایی که علاقه مند هستند یا برایشان روی داده است را بنویسند و متن آن را برای خانواده بخوانند و با کمک هیئت علمی و مشاورانی که در انتشارات فرنام داریم می توانند یک کار شسته رفته به مخاطب تحویل دهند.

نصیرزاده تصویرسازی و استانداردسازی آثار کودکان را یکی از اهداف این انتشارات برشمرد و گفت: ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم که اثرشان منتشر شود اما علاقه هم رکن اساسی است که این عزیزان باید داشته باشند.

وی با این حال پیگیری و مداومت را نیاز چنین مسیری دانست و افزود: اگر می خواهید نویسنده یا کتابخوان حرفه ای بشوید نیاز به مداومت و ممارست دارد زیرا با روزی ۳ تا ۴ دقیقه نوشتن و خاطره نگاری می شود این مسیر را آغاز کرد تا در این راه مهارت ها ارتقا یابد و در نهایت به یک نویسنده حرفه ای تبدیل شوید.

به گزارش ایبنا؛ در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ توسط انتشارات فرنام ۱۳ عنوان کتاب دانش آموزی در شهرستان دهاقان استان اصفهان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها