چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کتاب «علوم اعصاب عاطفی در روان‌درمانی» منتشر شد

کتاب «علوم اعصاب عاطفی در روان‌درمانی» اثر فرانسیس ال. استیونز با ترجمه زهراسادات پورسیدآقایی، کاوه قادری بگه جان و فریماه قاضی مرادی به کوشش نشر دانژه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «علوم اعصاب عاطفی در روان‌درمانی» راهنمای بالینگران در کار با هیجانات است. این اثر را زهراسادات پورسیدآقایی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، کاوه قادری بگه جان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و فریماه قاضی مرادی، کارشناسی ارشد مشاوره ترجمه کرده‌اند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «‌فصل‌های این کتاب بر چگونگی استفاده از آگاهی هیجانی، اعتباربخشی هیجانی، خودشفقت‌ورزی و بازتحکیم عاطفه در بافت عملی درمان تمرکز دارند. همچنین مداخلات متناسب برای هیجانات اختصاصی مانند خشم، احساس رهاشدگی، حسادت و آرزومندی مورد بحث قرار می‌گیرند. خواندن این کتاب برای بالینگرانی که مشغول به روان‌درمانی هستند، مددکاران اجتماعی و مشاوران صلاحیت‌دار حوزه سلامت روان و همه آن‌هایی که به دانش هیجانی مغز علاقه‌مندند، ضروری است. دکتر فرانسیس ال استوینز به عنوان روان‌شناس در ووستر مشغول فعالیت است. او در کلاس‌های مختلفی در زمینه‌های روان‌شناسی و علوم اعصاب تدریس کرده است. تحقیقات او بر کاربردهای علوم اعصاب عاطفی در روان درمانی متمرکزند.»

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

باوجود اینکه بیشتر اختلالات روان‌شناختی به‌گونه‌ای با هیجانات آزارنده همراه‌اند، اما بااین‌حال، این هیجانات در سبب‌شناسی و درمان اختلالات روانی، هنوز به‌عنوان عوامل ثانویه قلمداد می‌شوند! این کتاب با نگاهی متفاوت به این روند قصد دارد با درنظرگرفتن هیجانات بیمار به‌عنوان نقطۀ کانونی درمان، یک الگوی جایگزین از روان‌درمانی ارائه کند.

این کتاب منحصربه‌فرد، هیجانات را به‌عنوان منبع اصلی مداخله در نظر می‌گیرد. در این نگاه، به هیجانات به‌عنوان مؤلفه‌هایی که تنها باید تنظیم شوند نگریسته نمی‌شود، بلکه هیجانات را می‌توانیم درک و تجربه کنیم و از آنها بیاموزیم. در کتاب پیشِ رو، دکتر استیونز سعی داشته‌است در قالب یک روند متوالی و بر در کتاب پیش اساس آخرین پیشرفت‌های حوزۀ علوم اعصاب عاطفی، مداخلات شواهدمحور علمی مناسب برای کمک به بیماران دارای اختلالات روان‌شناختی ارائه کند.

کتاب «علوم اعصاب عاطفی در روان‌درمانی: راهنمای بالینگران در کار با هیجانات» اثر فرانسیس ال. استیونز با ترجمه زهراسادات پورسیدآقایی، کاوه قادری بگه جان و فریماه قاضی مرادی در ۳۰۴ صفحه و به بهای ۲۵۰ هزار تومان به کوشش نشر دانژه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها