پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کودکان و بانوان مخاطبان وفادار کتابخانه‌ها

لرستان- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: کودکان و بانوان مخاطبان وفادار کتابخانه‌ها هستند، نسل جدید سکوت کتابخانه‌ها را برهم زده و گفت‌وگوهای اجتماعی را مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بروجرد حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در محل فرمانداری بروجرد با بیان اینکه کودکان و بانوان مخاطبان وفادار کتابخانه‌ها هستند، افزود: نسل جدید سکوت کتابخانه‌ها را برهم زده و گفت‌وگوهای اجتماعی را مطرح می‌کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه با نسل جدید کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم، افزود: دیگر در کتابخانه نباید سکوت باشد، کتابخانه مرکز کسب مهارت و گفت‌وگوهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امروزه زیباترین بخش در کتابخانه‌ها، بخش کودک و نوجوان است، افزود: ارتباط صمیمی با کودکان باعث شکوفاشدن استعدادهای آنها خواهد شد.

سبزیان با اشاره به اینکه یکی از ارکان اداره کتابخانه‌های عمومی انجمن‌ها هستند، بیان کرد: فعالیت انجمن‌ها در برنامه‌ریزی و رشد فعالیت‌های کتاب‌خوانی مؤثر است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه روستای دینارآباد شهرستان بروجرد به‌عنوان روستای دوستدار کتاب در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده است افزود: باید تلاش کنیم از امکانات ارائه شده به روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور استفاده کنیم.

کتاب، بصیرت دینی و سیاسی مردم را بالا می‌برد

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: کتاب، بصیرت دینی و سیاسی مردم را بالا می‌برد، امروز جنگ و حق و باطل شدت بیشتری گرفته و تحولات منطقه نشان می‌دهد جنگ عقیدتی شکل‌گرفته است، برای بالابردن بصیرت دینی و سیاسی کتاب بخوانیم.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای کتاب‌خوان کردن مردم گفت: باید افرادی که در شهرستان بروجرد بیشترین کتاب را خواندند در انجمن کتابخانه‌ها مورد تجلیل قرار گیرند.

فرماندار بروجرد افزود: برای کتاب‌خوان کردن مردم باید برنامه‌ریزی شود، احداث کتابخانه‌های کوچک در برخی پارک‌ها برای بالابردن فرهنگ کتاب‌خوانی مهم است.

اجرای ۵۰۹ برنامه فرهنگی در اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: ۵۰۹ برنامه فرهنگی در ۶ماهه نخست امسال در اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد اجرا شده است.

فرهاد سوداگر افزود: از جمله برنامه‌های اجرا شده نشست‌های کتاب‌خوان، نمایشگاه کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و کارگاه‌های آموزشی طب سنتی، امداد و نجات، نقاشی و سفال و پویش کتاب‌خوانی و عکس با کتاب و پویش کتاب‌هایی که خوانده‌ام است. وی اظهار کرد: در ۶ماهه امسال ۱۳ هزار کتاب از کمک خیرین و نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌ها اضافه شده است، هم اکنون ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی بروجرد وجود دارد.

۷ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های بروجرد هستند

وی گفت: ۳۷ هزار ۴۳۸ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بروجرد هستند که هفت هزار عضو فعال هستند.

رشد ۵۵ درصدی امانت کتاب در ۶ ماهه نخست در کتابخانه‌های عمومی بروجرد

سوداگر افزود: در ۶ماهه امسال ۵۵ درصد رشد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی بروجرد افزایش داشته است.

به گزارش ایبنا، در این جلسه از خبرنگاران حوزه کتاب و فعالان انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها