شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کتابخانه «هُدهُد سفید» در شهرستان بهارستان افتتاح شد

سومین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان استان تهران با عنوان «هدهد سفید» در شهرستان بهارستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با هدف گسترش عدالت فرهنگی و رویکرد توجه به گروه سنی کودک و نوجوان، کتابخانه عمومی «هدهدسفید» با حضور عبداله نوحی، فرماندار بهارستان؛ محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ سیدمحمد میرزمانی، شهردار گلستان؛ سمیرا باقری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهارستان؛ اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان شنبه ۷مهرماه در شهرستان بهارستان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین جامعه مخاطب کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر همه کتابخانه‌های استان دارای بخش کودک و نوجوان هستند؛ بنابراین مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودکان با عنوان «هدهد سفید» نیز در حال افتتاح است.

وی افزود: کتابخانه «هدهدسفید» به‌عنوان اولین کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان بهارستان، امروز در طبقه دوم مجتمع حمایتی قضایی شوق زندگی به بهره‌برداری می‌رسد؛ حق انتفاع ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۱۸۶ مترمربع توسط شهرداری شهر گلستان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد و توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران تجهیز و نیروی انسانی آن تأمین شده و دارای ۷ هزار جلد کتاب و ۷۵ عدد اسباب‌بازی است.

زندوکیلی در پایان سخنانش گفت: کتابخانه‌های «هُدهُدسفید» با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و آفرینش و سرگرمی برای کودکان با محوریت کتاب و کتابخوانی به همراه فراهم‌آوری مکانی شاد و جذاب دایر می‌شود.

سپس در ادامه عبداله نوحی، فرماندار بهارستان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در ساخت و تجهیز کتابخانه گفت: بحث کتاب، کتابخوانی و مطالعه یکی از پایه های توسعه هر کشوری محسوب می شود. خوشبختانه با همت و تلاش رئیس اداره کتابخانه ها و کتابداران در شهرستان بهارستان فعالیت های خوبی شروع شده؛ امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه ویژه کودکان در شهرستان هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی - آموزشی و هماهنگی با مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های سطح شهرستان مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

در ادامه سمیرا باقری؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهارستان گفت: این شهرستان دارای ۹ باب کتابخانه شهری، یک باب کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه سیار است و درحال حاضر تعداد ۱۶۵ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود می‌باشد.

باقری بیان کرد: در طول سال برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون نشست‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی، جلسات قصه‌گویی و شعرخوانی به همت مسئولین و کتابداران شهرستان با حضور پُرشور علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شهرستان در حال برگزاری است.

سیدمحمد میرزمانی، شهردار گلستان در این مراسم اظهار کرد: کتابخانه عمومی «هدهدسفید» در بهارستان به مساحت ۱۸۶ مترمربع زیربنا توسط شهرداری ساخته شده است؛ تأمین زمین و ساخت کتابخانه توسط شهرداری گلستان صورت گرفته و حق انتفاع آن به صورت دائم به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است.

این مسئول در پایان گفت: کتابخانه «هدهد سفید» شهرستان شایسته تحسین و قدردانی است و امیداریم این فضای دلفریب و زیبا در خدمت والدین و فرزندان باشد تا در راه کتابخوانی گام بردارند.

اجرای سرود توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه و تقدیر از شهرداری گلستان به جهت زحمات و پیگیری صورت گرفته در تجهیز کتابخانه ازجمله برنامه‌های برگزار شده در این آیین بود.

مسئولین استانی و شهرستانی پس از برگزاری آیین افتتاح از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «هدهد سفید» بازدید کرده و با نگارش متن‌های زیبا در جشن امضاء کتابخانه مشارکت کردند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، کتابخانه کودکان «هدهد سفید» به مساحت ۱۸۶ مترمربع در طبقه سوم بخش گلستان شهرستان بهارستان استان تهران قرار دارد و شامل بخش‌هایی ازجمله مخزن کتاب و نشریات کودک و بزرگسال، سالن انتظار والدین، بخش خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب‌بازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها