یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
فعالیت ۴۵ کتابخانه در  آذربایجان‌غربی/ کتابداران مسجدی بیمه می‌شوند

آذربایجان‌غربی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان ۴۵ کتابخانه باز و مخزن‌دار فعالیت می‌کند که بزودی ساماندهی خواهند شد.

محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در استان آذربایجان‌غربی هزار و ۴۷۰ کانون فرهنگی و هنری فعال بوده که ۴۵۰ مورد از این تعداد اهل سنت و بیش از ۷۰۰ کانون روستایی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی افزود: در سطح استان ۴۵ کتابخانه باز و مخزن‌دار فعال هستند که بزودی از لحاظ کمی و کیفی ساماندهی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین بیمه کتابداران مسجدی نیز حل شده که بعد از شناسایی کانون‌های فعال اقدام خواهد شد و این بیمه خود نوعی پشتوانه برای این عضو مسجدی خواهد بود.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت تیمی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اقدام به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در بستر مساجد کردند و برای رونق دادن به آنها و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر و بهتر اعضا برنامه‌های جانبی نظیر مسابقات مدهامتان برگزار می‌شود.

وی ایجاد روحیه وفاق و همدلی در میان اعضای تیم ها، ایجاد انگیزه مابین تمام ارکان قرآنی مساجد از قبیل مکبر، موذن، قاری و.. و فعال قرآنی بودن مساجد در طول سال را از مهمترین مزیت‌های برگزاری سری جدید مسابقات قرآنی مدهامتان برشمرد.

فعالیت ۹۵ پایگاه قرآنی در استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: در این مسابقات تیم پسران ۱۲ نفره و تیم دختران ۸ نفره خواهد بود؛ و چنان که مسجدی در تشکیل تیم، اعضایش به حداقل نرسد می‌تواند در رشته‌های ستاره‌دار با تشکیل تیم ۷ نفره شرکت کند.

وی تعداد پایگاه قرآنی فعال در استان را ۹۵ مورد ذکر کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال جاری این تعداد را به ۲۰۰ کانون افزایش دهیم و در برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌ها آزاد هستند.

رضایی گفت: عضویت اعضای تیم‌ها در مساجد معرف به مدت حداقل یکسال از مهمترین نکته برای شرکت در مسابقات است.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری سری جدید مسابقات قرآنی مدهامتان، مسجد و کانون مطرح و مهم می‌باشد، گفت: رشد و گسترش برنامه‌های قرآنی در مساجد و کانون‌های فرهنگی، و بسترسازی برای بازگشت موسسات قرآنی به سمت مساجد از مهمترین اهداف در برنامه‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها