دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
تکریم شهدا در نگاه رهبری به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی با اشاره به کتاب «مرگ تاجرانه» گفت: در نگاه رهبری تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم‌شان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقّد و توجّه قرار داده‌اند.

علیرضا قندهاری، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «جهاد مقدس؛ شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی» شامل بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره دفاع مقدس و برخی خاطرات ایشان و بسیج مردمی است. برای تدوین این کتاب، رهنمودها و بیانات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص ابعاد و موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدس که طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹ بیان فرموده‌اند، مورد بررسی و بهره‌برداری قرارگرفته و مطالب آن در ده فصل تدوین شده‌است. ارائه طرح اولیه این کتاب و استخراج فیش‌ها، توسط امین حجازی و تنظیم متن و بازخوانی این اثر بر عهده حجت‌الاسلام مهدی مطهری بوده‌است.

او افزود: در واقع شاخص‌ترین کار انتشارات در زمینه دفاع مقدس کتاب «جهاد مقدس؛ شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی» است. یکسری آثار دیگر منتشر کردیم مانند بسته فرهنگی سرباز که با محوریت شهید حاج قاسم که شامل کتاب، عکس و تصاویر سردار سلیمانی و یک اثر کمیک استریپ است که روایت سردار سلیمانی از جنگ سی و سه روزه لبنان را دربرمی‌گیرد.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی عنوان کرد: کتاب دیگر، «یاران سلیمانی» است که موضوع آن دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهداست. همان‌طور که می‌دانید حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) همیشه نسبت به خانواده‌های معظّم شهیدان از ابتدای انقلاب اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و با تشکیل جلسات عمومی یا دیدارهای خصوصی، و یا دیدارهای سرزده از منازلشان، این عزیزان را مورد عنایت و تفقّد ویژه قرار داده‌اند.

علیرضا قندهاری گفت: پس از آغاز جنگ در سوریه و عراق، از سال ۹۳ تاکنون، دیدارهای متعدّدی از سوی معظّم‌لّه با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم صورت گرفته است. کتاب حاضر حاوی برخی از بیاناتی است که در این دیدارها مطرح شده. البته با توجّه به اهمیّت بیانات رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی) در دیدار با خانواده شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) متن این دیدار به صورت کامل در ابتدای کتاب آورده شده است.

او ادامه داد: کتاب دیگری که در زمینه شهادت و شهید در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده، کتاب «مرگ تاجرانه» است. این کتاب مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمودهای ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظّم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظّم انقلاب اسلامی که از سال ۴۲ در مسیر جهاد و مبارزه برای تحقّق حاکمیّت اسلام گام نهاده و خود نیز تا مرز شهادت پیش رفته است، در بیانات متعدّدی به موضوع شهید و شهادت پرداخته‌اند. ایشان بارها در تشییع پیکر مطهّر شهدا شرکت کرده و به زیارت قبور مقدّس شهدا رفته و برپاکنندگان یادواره‌های شهدا را تکریم کرده‌اند. همچنین ایشان با اهمّیّت ویژه‌ای که برای خانواده‌ی معظّم شهدا قائل هستند از ابتدای انقلاب تا کنون دیدارهای متعدّدی را با این اسوه‌های صبر و استقامت داشته‌اند. گاهی میزبان این عزیزان بوده‌اند و در بسیاری از موارد خود به منازل ایشان رفته‌اند. یکی از دیدارهای همیشگی ایشان در سفرهای استانی، دیدار با جمع زیادی از خانواده‌های محترم شهدا و حضور در منزل چند شهید از شهدای آن دیار است. در نگاه رهبری تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم ایشان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقّد و توجّه قرار داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها