دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
برپایی کارگاه های ادبی با عنوان «دفتر نسرین و گل» در فارس

فارس- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: طرح دفتر نسرین و گل، عنوان دومین دوره کارگاه‌های کاربردی انجمن های ادبی استان فارس است که قرار است با هدف حمایت از چاپ برگزیده آثار شاعران فعال و عضو انجمن های ادبی استان فارس انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، غلامرضا خوش اقبال با اشاره به اینکه، انجمن های ادبی استان فارس یکی از مهمترین ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی این دیار و حتی کشور ایران به شمار می‌آیند، افزود: پرداختن به این حوزه یکی از دغدغه‌های ما در این چند سال بوده است.

وی اضافه کرد: نگاه حمایتی از نویسندگان و شاعران انجمن‌های ادبی با در نظر داشتن این ظرفیت ادبی ارزشمند می‌تواند مسیر روشن ادبی شیراز را رنگی دیگر ببخشد و نبوده است شاعر و یا نویسنده‌ای که در مسیر انجمن‌های ادبی رشد کرده و در عرصه ادبیات کشور درخشان نشود.

خوش اقبال بیان کرد: در سال‌های گذشته این اداره کل اولین دوره کارگاه‌های انجمن‌های ادبی را در استان برنامه ریزی و با حضور اساتید مجرب شهرستانها و اساتید شیراز اجرا کرد که این کارگاه‌ها با همت و همراهی دبیران و اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان‌ها و اداره هر شهرستان به سرانجام رسید و ضمن حضور بیش از ۳۰۰ علاقه‌مند در استان فارس بازخوردهای ارزشمندی را با خود در شهرستان‌ها به همراه داشت.

او ادامه داد: امسال معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نظر دارد برای اولین بار حمایت از آثار اعضای انجمن‌های ادبی را با رنگی دیگرگونه داشته باشد و آثار فاخر و برگزیده این عزیزان را در دفاتر جداگانه‌ای با همین عنوان متناسب با منطقه شهرستان به چاپ برساند. این حمایت که شامل کارگاه های کاربردی نیز هست همزمان در همه شهرستانهای استان فارس اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس گفت: طرح دفتر نسرین و گل عنوان دومین دوره کارگاه های کاربردی انجمن های ادبی استان فارس است که قرار است با هدف حمایت از چاپ برگزیده آثار شاعران فعال و عضو انجمن های ادبی استان فارس انجام پذیرد.

به گفته خوش اقبال، این اشعار ابتدا توسط شاعران سراسر استان به دبیرخانه الکترونیکی استان ارسال و در کارگاه‌های ادبی همان شهرستان و توسط خود شاعران بازخوانی و معرفی شده و با راهبری اساتید مجرب شهرستان، بررسی و اشعار منتخب در یک مجموعه شعر با عنوان دفتر نسرین و گل ویژه مناطق چهارگانه استان فارس چاپ خواهد شد.

وی افزود: این اشعار گزیده، در قالب‌های دلخواه اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان خواهد بود که به واقع نشانه های روشن شعر و شاعری در زمان حال آنهم برای استان شاعر خیز کشور خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: شاعران ارجمند فعال در انجمن های ادبی شیراز و دیگر شهرستانهای استان فارس می توانند اشعار خود را بر اساس فرم الکترونیکی اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

او اضافه کرد: در این پویش هر شاعر می تواند سه شعر در هر نوع قالب شعری که علاقه مند است ارسال نماید. بعد از برگزاری کارگاه های شهرستان و بررسی اشعار کتابها توسط اداره کل به چاپ خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها