چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
غرفه‌ای در نمایشگاه فرانکفورت نداریم/ ایران؛ معترض حضور رژیم‌ صهیونیستی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از صدور بیانیه رسمی علیه حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت، ایران در این رویداد غرفه‌ای ندارد.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در هفتادوششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، عنوان کرد: ایران به‌طور رسمی، غرفه‌ای در این نمایشگاه ندارد؛ زیرا سال گذشته برای حضور ناشران ایرانی ویزا صادر نکردند، جای غرفه ایران را تغییر دادند و گفتند که نمی‌توانیم امنیت غرفه را تامین کنیم که همین رفتار ناپسند، امکان حضور ایران را در نمایشگاه سلب کرد.

وی افزود: امسال نیز در اعتراض به شرایط سال گذشته، ایران در این رویداد حضور نخواهد داشت.

احمدوند از صدور بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران علیه حضور اسرائیل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت طی روزهای آتی خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر، جمعی از ناشران جهان اسلام در اعتراض به حضور رژیم صهیونیستی در این رویداد بیانیه دادند و خواستار لغو حضور رژیم صهیونیستی شدند؛ امیدوارم ناشران ایرانی نیز به این جریان بپیوندند.

وی همچنین درباره حضور مستقل برخی از ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، تاکید کرد: از گذشته این روال وجود داشت که ناشران ایرانی، به‌طور مستقل در این رویداد حضور پیدا می‌کردند. این روند امسال نیز وجود دارد.

به گزارش ایبنا؛ هفتادوششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴(۲۵ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها