پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
۱۲۰۰ حافظ قرآن در همدان تربیت می‌شوند

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: امسال یک‌هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن در همدان تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در این طرح که به یاد ۴۰ هزار شهید گرانقدر دفاع مقدس برای سال جاری در حال انجام است سهم استان همدان تربیت ١٢٠٠ حافظ است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب بزرگ انسان‌ساز ما مسلمانان است، گفت: بر اساس دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، طرح تربیت حافظان قرآن به نام ۴۰ هزار شهید برگزار می‌شود که قدمی برای رسیدن به مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

ویژه با اشاره به سهم هر استان در تحقق این طرح گفت: استان همدان موظف به تربیت ١٢٠٠ حافظ قرآن است که در مرحله اول حفظ پنج جزء از قرآن کریم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قرین شدن نام شهدا با حافظان با این رویکرد است که هر حافظ در این طرح شهیدی را یار معنوی خود قرار دهد و هنگام ثبت‌نام متقاضی سیستم نام یک شهید را معرفی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: در این طرح تاکنون یک‌هزار و ۱۱۰ نفر در ٨ مؤسسه فعال قرآنی ثبت‌نام کردند و کلاس‌های حفظ را شروع کرده‌اند که کلاس‌ها به صورت روزانه توسط گروه‌های قرآن و عترت رصد و مورد تأیید یا رد قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۲۸ مؤسسه قرآنی در همدان فعال هستند که ۱۵ مؤسسه در زمینه حفظ توانایی فعالیت دارند که امیدواریم در این زمینه همدان به عنوان یک استان قرآنی باشد.

ویژه با اشاره به وضعیت ثبت بیمه فعالانی قرآنی بیان کرد: در استان همدان ۳۵۶ نفر از مدیران، معلمان، قاریان، فعالان قرآنی از طریق عضویت در صندوق هنر بیمه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها