شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
اجرای ۵۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته ملی کودک/برگزاری کارگاه قصه‌گویی

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: در هفته ملی کودک و نوجوان سال‌ جاری ۵۰ عنوان برنامه شاخص در استان برگزار می‌شود.

زهرا آبسوران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: هفته ملی کودک از ۱۴ مهرماه آغاز شده و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد و ۵۰ عنوان برنامه شاخص برای کودکان و نوجوان استان در هفته ملی کودک اجرا می‌شود.

وی افزود: برپایی جشن، اجرای نمایش عروسکی، کارگاه مادر و کودک، کارگاه قصه‌گویی، فضا سازی محیطی، بازدید از موزه ها، مهرواره بازی‌های محلی، نشست‌های آموزش فرزند پروری، برگزاری مسابقه، ویژه برنامه پرواز بادبادک، کارگاه نامه نگاری برای کودکان غزه، افتتاح خانه هنر از جمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی کودک و نوجوان در استان برگزار می‌شود.

آبسوران ادامه داد: همچنین دیدار با نویسندگان، اجرای قصه گویی در مکان‌های مختلف همانند پارک‌ها، کتابفروشی‌ها و مراکز گردشگری، برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ایی، برپایی جشن مردمی با حضور کودکان و خانواده ها، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی، اخلاقی و افتتاح خانه هنر از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی افزود: همچنین دراین هفته موزه کودک و محیط زیست برای بازدید کودکان و خانواده‌هایشان رایگان خواهد بود و همچنین همدردی با کودکان غزه از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعالیت دارد، یادآور شد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طبق آمار بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است.

آبسوران از راه اندازی خانه سفال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: راه اندازی این خانه دردستور کار قرار گرفته تا کودکان هم مهارت یاد گرفته و علاوه براین از هم اکنون با درآمد زایی آشنا شده و به عبارتی پشتوانه ایی درکنار تحصیل برای زندگی آینده داشته باشند.

وی افزود: همچنین نخستین اتاق بازی هم در «مدرسه لیلا» در منطقه کشتارگاه ارومیه افتتاح شده است و دراشنویه هم نظیر این اتاق بازی راه اندازی شده و در حال تهیه وسایل مورد نیاز آن هستیم.

به گزارش ایبنا؛ ۱۴ مهر «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر »،-۱۵ مهر «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر »،۱۶ مهر «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر »،۱۶ مهر «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر »،۱۷ مهر «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسوولانه‌تر »،۱۸ مهر «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»، ۱۹ مهر «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر» و۲۰ مهر «برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها