شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
بیش از ۴۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام وجود دارد

ایلام- مدیر کتابخانه مرکزی ایلام گفت: در کتابخانه مرکزی ایلام ۴۶ هزار و ۸۹۱جلد کتاب در موضوعات مختلف برای جامعه هدف وجود دارد.

شیما مامی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: در کتابخانه مرکزی ایلام ۴۶ هزار و ۸۹۱ جلد کتاب در موضوعات مختلف برای جامعه هدف وجود دارد.

وی ادامه‌داد: تعداد اعضای ثبت نام شده در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳، ۳۸۲۰ نفر بوده و ۱۱۶۰ نفر هم در این مدت تمدید عضویت داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد اعضای فعال از فروردین تا پایان شهریورماه ۶۸۱۱ نفر بوده که حضور و مشارکت فعال در کتابخانه مرکزی ایلام داشته‌اند.

مامی‌زاده با اشاره به میزان امانت کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام ادامه داد: آمار امانت کتاب در نیمه اول سال ۱۴۰,۳ ۱۵ هزار و ۸۵۱ جلد بوده است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در کتابخانه مرکزی ایلام تصریح کرد: تابستان امسال برنامه‌های متنوعی در کتابخانه برای جوامع مختلف هدف برگزار شد. برنامه‌هایی همچون برگزاری کلاس‌های شطرنج، طراحی، خط تحریر، رباتیک، فن بیان، ساخت دست سازه‌های سفالی، کاردستی به صورت دوره سه ماهه برای اعضا کودک و نوجوان.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های بافندگی، طب سنتی، کمک‌های اولیه، روان‌شناسی کودک به صورت دوره ای برای مادران، اردوهای فرهنگی و بازدید های علمی از رصدخانه مرکز نجوم کانون پرورش فکری، موزه حیات وحش طبیعی، کارگاه سنگ‌های قیمتی، کارگاه های کسب و کار، موزه دفاع مقدس، سازمان انتقال خون، آتش نشانی، شبکه بهداشت، سینما ارشاد، شهربازی برای کودکان و والدین به همت این کتابخانه برگزار شد.

وی تعداد برنامه‌های اجرا شده در شش ماه اول سال جاری را ۸۰۰ برنامه در قالب‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی در موضوعات برگزاری کارگاه آموزشی و ادبی اعلام کرد.

به گزارش ایبنا؛ ساخت کتابخانه مرکزی ایلام، در زمینی به گستره ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع در سال ۱۳۸۰ آغاز و در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و به عنوان اصلی‌ترین کتابخانه عمومی استان دارای بخش‌های: خدمات اینترنت، مرجع، نشریات، دفاع مقدس، مخزن، کتاب کودک، بخش نابینایان، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، بخش بوفه، سالن جلسات و آمفی تئاتر است. کتابخانه مرکزی استان ایلام در حال حاضر ۴۶ هزار و ۸۹۱ جلد کتاب در این مجموعه فرهنگی برای مخاطبان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها