دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت شعر و ادبیات فارسی گفت: شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد شامگاه یکشنبه در محفل شعر استانی جهاد واژه‌ها، که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گفت: در عرصه جنگ سخت عزت ایرانیان و جهان اسلام چشم به عنایت، درایت و فرماندهی مقام معظم رهبری داشته و در عرصه جنگ نرم نیز ایشان مقتدرترین و هوشمندترین رهبر جهان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت شعر و ادبیات فارسی در عرصه جنگ رسانه‌ای با دشمنان، از اهمیت این میراث کم نظیر پرده برداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از اهمیت شعر و ادبیات فارسی و لزوم ترویج مؤثر آن در جهان سخن گفته‌اند و در طول سال‌های گوناگون این موضوع مورد تأکید ایشان قرار گرفته است.

شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

روانشاد با اشاره به اینکه یکی از بهترین ابزارهای مبارزه در جنگ شناختی شعر و ادبیات است، افزود: برگزاری محافل شعر را سنگری در مقابل استکبار جهانی با گلوله‌ای از جنس شعر و کلمات دانست.

شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

شعر یک رسانه تاثیرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز در این محفل با بیان اینکه شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده گفت: امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند که باید تلاش کرد تا بین نسل جوان گسترش یابند و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تاثیرگذارتر خواهند بود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل گفت: مفاهیم ارزشمندی چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در اشعار شاعران وجود داشت که با توجه به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل تقدیر است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مومنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سیدحسن نصرالله چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی است، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان است و بر اهمیت آن می‌افزاید.

وی افزود: شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه است و یک رسانه تاثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد.

شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

شاعران وظیفه خطیری بر عهده دارند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وظیفه خطیر شاعران گفت: کارایی شاعر مضاعف است و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایت‌گری از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تاکید کرد: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد که در این برنامه، این مهم کاملاً مشهود بود.

شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف گفت: این توانایی و بصیرت باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن استفاده کرد.

به گزارش ایبنا، در این محفل که به همت انجمن شعر آیینی لرستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، شاعران برجسته استان با محوریت سیدالشهدای مقاومت و عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ به شعرخوانی پرداختند و از آنها تجلیل به عمل آمد.

شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها