سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
حمایت از تولیدات ادبی کردستان با خرید ۴۵۰۰ نسخه کتاب محقق شد

کردستان - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به خرید کتاب از نویسندگان بومی در کردستان گفت: این اداره کل در یک سال گذشته با خرید ۳۰۰ عنوان کتاب در چهار هزار و ۵۰۰ نسخه از آثار نویسندگان بومی حمایت کرد.

معصومه حسنی خونسار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج با اشاره به اهمیت حمایت از آثار نویسندگان بومی و تقویت کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در سطح استان اظهار کرد: با توجه به استعدادهای ادبی موجود در استان، حمایت از نویسندگان بومی و ترویج مطالعه آثار آن‌ها یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با افزایش خرید کتاب‌های نویسندگان بومی، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر ادبیات استان باشیم، عنوان کرد: در یک سال گذشته ۳۰۰ عنوان کتاب در چهار هزار و ۵۰۰ نسخه از آثار نویسندگان بومی خریداری شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به عناوین کتاب‌های خریداری شده بیان کرد: این کتاب‌ها عمدتاً در حوزه‌های مختلف ادبیات داستانی، شعر، ادبیات کودک و نوجوان و غیره هستند و در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان توزیع شد.

حسنی خونسار همچنین گفت: این اقدام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، علاوه بر حمایت از نویسندگان بومی، به افزایش تنوع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها و در نتیجه ارتقای سطح مطالعه در استان کمک خواهد کرد.

وی همچنین از اهدای ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: انتشارات نوید شیراز به مناسبت هفته وحدت امت اسلامی با برکت پیام آور صلح و رحمت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) قریب به ۶۰۰ جلد کتاب از مؤلفان و نویسندگان کرد زبان و کتاب‌هایی به زبان کردی و کتب مرجع و عمومی خود را به مردم کردستان اهدا کرد.

وی بیان کرد: این کتاب‌ها شامل آثار نویسندگان کرد زبان، کتاب‌هایی به زبان کردی و همچنین کتب مرجع و عمومی هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، ضمن قدردانی از این حرکت فرهنگی، گفت: کتاب‌های اهدایی بین کتابخانه‌های عمومی سنندج و چندین شهر محروم استان توزیع خواهد شد تا همه اقشار جامعه از این هدیه فرهنگی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها