چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کودکان حق دارند جهان را کشف کنند؛ رویاهای آن‌ها ارزشمند است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با هفته ملی کودک در پیامی رویای کودکان را ارزشمند دانست و گفت: آن‌ها حق دارند فکر کنند، بازی کنند و جهان را کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا متن کامل پیام حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک به شرح زیر است:

«روزها می‌آیند و می‌روند تا هرکدام فرصتی باشند برای بهتر زیستن، بیشتر دانستن و لبخند زدن. در نخستین روزهای پاییز، زمانی که درختان به مهمانی رنگ‌های سرخ و نارنجی می‌روند، «روز ملی کودک» فرا می‌رسد. نمی‌دانم تا به حال خوبِ خوب روز ملی کودک را دیده‌اید یا نه؟ او شبیه هیچ روزی نیست. مثلاً شبیه عمونوروز نیست، با عصا و ریش بلند و قدم‌زنان نمی‌آید. شاید در مهرماه او را در کوچه‌ها، توی صف اتوبوس، پشت میزها و صندلی‌ها یا در هیاهوی بازار و… دیده باشید. روز ملی کودک، شبیه همه کودکان ایران است، شبیه کودکان کرد، لر، بلوچ، عرب و ترک لباس می‌پوشد، کلاهش از کوهستان و کفش‌هایش از دریاست. لبخند که می‌زند، ماهی‌ها و گوش‌فیل‌ها در موج خنده‌اش بالاپایین می‌روند. دو چشم بزرگ دارد شبیه گردوهای باغ‌های تودرتوی قصه‌ها، دست‌هایش کوچکند ولی بند بند هر انگشتش جوانه‌ای سبز است که از دیوارها بالا می‌رود، موهایش خانه قاصدک‌هاست و هر قاصدک راوی رویا، امید و خلاقیت‌های بی‌انتها.

روز ملی کودک، گاهی سوال‌های بسیار و پیچیده‌ای دارد، آخر می‌داند که آینده‌ساز است و با تخیل، بازی و جست‌وجو می‌تواند جهان را بهتر ببیند و بسازد. روز ملی کودک، خیلی عزیز است چون روز شما، بچه‌های عزیز است.

من امروز بیش از هر روز دیگری می‌خواهم به شما بگویم که صدای شما شنیده می‌شود. رویای شما ارزشمند است و حق دارید که فکر کنید، بازی کنید و جهان را کشف کنید.

بچه‌های عزیز شما امید ما هستید و ما بزرگترها مسئولیت داریم که از این امید روشن مراقبت کنیم تا دنیایی بسازیم که در آن احساس امنیت، شادی و آزادی کنید. به امید روزی که کودکان غزه و لبنان نیز بدون ترس و دلهره از صدای بمب و موشک‌ها، جهانی امن و آباد را تجربه کنند تا همه کودکان بتوانند عادلانه و با عشق و آگاهی، رشد کنند و بال‌های خود را برای پرواز به سوی رویاهای بزرگ بگشایند.»

گفتنی است، هفته ملی کودک طی روزهای ١۴ تا ٢٠ مهرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط