سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کارگاه تعاملی کودک و والدین با عنوان «حقوق کودک» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی‌تعاملی با موضوع «حقوق کودک» بر محوریت مجموعه کتاب‌های حقوقی انتشارات ذکر (کتاب‌های قاصدک) برای والدین و کودکان آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا تربیت اجتماعی کودکان یکی از مهم‌ترین وظایف خانواده و نهادهای آموزشی است. همچنین پرورش ابعاد اجتماعی کودکان باعث عملکرد بهتر ذهنی، عاطفی و روانی آن‌ها می‌شود. وقتی فرهنگ‌سازی به صورت یک فرآیند از سنین کودکی آغاز شود، می‌توان منتظر اثربخشی عمیق آن در آینده بود.

مجموعه دوجلدی «کودکان و حقوق بشر» که با ایده‌پردازی محمدمهدی سیدناصری و به قلم طاهره شاه‌محمدی از سوی انتشارات ذکر (کتاب‌های قاصدک) منتشر شده است، بر آن است که آن دسته از مهارت‌هایی را که هر کودک برای داشتن زندگی بهتر در بافت اجتماعی لازم است، ساده و سرگرم‌کننده به کودکان ارائه کند.

از آنجایی که اولین اجتماع برای هر کودک از خانواده آغاز می‌شود، کتاب‌های قاصدک با همکاری مجموعه باغ کتاب تهران، جمعه (۲۰ مهر ۱۴۰۳) کارگاهی آموزشی‌تعاملی را با موضوع «من حق دارم شاد زندگی کنم!» بر محوریت کتاب‌های حقوقی خود برای والدین و کودکان آن‌ها برگزار می‌کند. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و دسترسی کودکان به ابراز دیجیتال، لازم است که پدرها و مادرها در این زمینه اطلاعات و علم به‌روز را کسب کنند تا در این فرصت اندک، گامی صحیح برای آموزش و تربیت کودکان نسل زد و آلفا برداشته شود. از این رو، این کارگاه قرار است با هدف آگاه‌سازی والدین و ارائه راهکارهای کاربردی و علمی مخصوص والدین، برگزار شود.

این کارگاه جمعه (۲۰ مهرماه ۱۴۰۳) ساعت ۱۵ به همت انتشارات ذکر با تدریس محمدمهدی سیدناصری، دارای دکترای حقوق بین‌الملل، پژوهشگر و مدرس حقوق کودک و طاهره شاہ‌محمدی، نویسنده کودک و مدرس دانشگاه در باغ کتاب تهران در فروشگاه کودک و نوجوان (بوکتاب) برگزار می‌شود.

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب جدید «حقوق برای کودکان» نیز در این کارگاه صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط