پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
اقدامات فرهنگی دورنمای تمام حرکت‌هاست/ کار در حوزه فرهنگ باید به نفع مردم باشد

همدان - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اقدامات فرهنگی دورنمای تمام حرکت‌هاست، آنچه باعث می‌شود در حوزه فرهنگ و اقتصاد کار و نظریه‌پردازی شود در نهایت به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نهاوند، سید باقر میرعبداللهی بعدازظهر پنج‌شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی پاسارگادی روستای توانه نهاوند با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها متولی ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه در کشور است اظهار کرد: امیدوارم این کتابخانه فتح بابی باشد برای رشد و شکوفایی فرزندان این منطقه به نحوی که در آینده کشور مثمر ثمر باشند و نقش پررنگی ایفا کنند.

وی ادامه داد: آنچه به نظر می‌رسد بانک یک سازمان مالی است و کتابخانه‌های عمومی هم کار مرسومش در حوزه فرهنگ است، با این حال بانک پاسارگارد در حوزه کتابخانه سازی اقدامات درخوری داشته است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه فرهنگ همچون اکسیژن است و در همه جا جاری است افزود: اقدامات فرهنگی دورنمای تمام حرکت‌هاست، آنچه باعث می‌شود در حوزه فرهنگ و اقتصاد کار و نظریه‌پردازی شود در نهایت به نفع مردم خواهد بود.

۱۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی در نهاوند وجود دارد

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: این کتابخانه به همت بانک پاسارگاد ایران احداث و توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

سید جواد معینی با بیان اینکه احداث کتابخانه روستای توانه مهرماه سال گذشته با ۲ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت کلنگ‌زنی شد، افزود: ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع دارای بخش مخزن، سالن مطالعه، مرجع، کودک و بخش ویژه دارالقرآن است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان با تاکید بر اینکه در بخش ویژه دارالقرآن علاوه بر راه‌اندازی محافل قرآنی، امور دینی برای عموم علاقمندان نیز تبیین می‌شود تصریح کرد: منابع اولیه این کتابخانه ۳ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح دو باب کتابخانه در نهاوند تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی این شهرستان به ۱۲ باب می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها