پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
اقتباس از «هفت پیکر» آرزوی من است

کارگردان فیلم «هرچی تو بگی» گفت: دوست دارم به سراغ رمان‌های کودکانه بین‌المللی، بروم. مثلاً «مسافر کوچولو» یا «هفت پیکر» نظامی را خیلی دوست دارم. ساختن «هفت پیکر» یکی از آرزوهای من است.

مرتضی آتش زمزم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ایده اولیه فیلم «هرچی تو بگی» را این‌گونه شرح داد: قصه کهن الگو است. داستان بچه‌هایی که قدر بزرگترها را نمی‌دانند و می‌خواهند آن‌ها را به خانه سالمندان ببرند. برای من، این داستان فقط در مورد پدربزرگ نیست؛ این پدربزرگ، برای من شهر اصفهان است و بچه‌ها، ما و مسئولان شهر هستیم که قدر این شهر را نمی‌دانیم. نوه‌هایی که بیشتر هوای پدربزرگ را دارند و برای او می‌جنگند، نسل آینده هستند. نسلی که می‌خواهد این شهر سالم بماند، از خشکسالی زاینده‌رود نجات یابد.‌

کارگردان فیلم «هرچی تو بگی» تصریح کرد: ژانر کودک یکی از ژانرهای مورد علاقه من است و همیشه تمایل دارم در این زمینه کار کنم. البته من کارهای بین‌المللی زیادی هم ساخته‌ام، از مستند گرفته تا سریال، ولی ژانر کودک همیشه برای من مهم بوده است. با این حال، تجربه کردن ژانرهای مختلف را دوست دارم.

وی افزود: کتاب، خوراک روح است و واقعاً در ساخت فیلم تأثیر زیادی دارد. در فیلم اخیرم هم می‌بینید که بعضی از شخصیت‌ها کتاب به دست دارند. کتاب واقعاً انسان‌ساز است و می‌تواند انسان را از دنیای ماشینی و مجازی امروز خارج کرده و به دنیای واقعی‌تری بیاورد.

آتش زمزم گفت: کارهای فاخر و بزرگ هزینه‌های بسیار بالایی دارند. اگر بخواهم با هزینه کم وارد این حوزه شوم، ممکن است فیلم خراب شود. هنوز به آن ظرفیت نرسیده‌ایم که بتوانم با بودجه و امکانات موجود سراغ ساخت کتاب‌هایی که دوست دارم، مثل رمان‌های کودکانه بین‌المللی، بروم. مثلاً «مسافر کوچولو» یا «هفت پیکر» نظامی را خیلی دوست دارم. ساختن «هفت پیکر» یکی از آرزوهای من است.

وی افزود: اگر الان با بودجه و امکانات فعلی بخواهم این کارها را انجام دهم، شاید به نتیجه نرسد و اثر خراب شود. ترجیح می‌دهم که ارزش این کارها حفظ شود تا اینکه به خاطر ناتوانی در اجرا، آن‌ها را خراب کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها