پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
صنعت چاپ محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: صنعت چاپ محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر کسانی است که چرخه تولید صنایع مختلف را تکمیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بروجرد اعظم روانشاد عصر پنج‌شنبه در پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان گفت: در راستای سیاست تمرکززدایی برنامه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از مرکز استان، جشنواره صنعت چاپ سال گذشته در شهرستان سلسله و امسال بروجرد میزبان برگزاری این دوره از جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه شاخص برنامه‌های این اداره کل رویداد محور شدن اتفاقات فرهنگی است، افزود: با توجه به زیر شاخه‌های مختلف صنعت چاپ این حوزه یکی از فضاهای آرام فرهنگی استان است و این رویدادها می‌تواند در فرهنگسازی مؤثر باشد.

صنعت چاپ محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر

روانشاد با بیان اینکه نیاز به آموزش در همه جا احساس می‌شود به برگزاری ۴ کارگاه آموزشی چاپ در حاشیه برگزاری جشنواره صنعت چاپ استان اشاره کرد و افزود: صنعتگران ما باید خود اهمیت آموزش را درک کنند و به دنبال گسترش ابعاد مختلف آن باشند تا از آنچه در اختیار دارند، نهایت بهره را ببرند.

وی صنعت چاپ را محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر کسانی دانست که چرخه تولید صنایع مختلف را تکمیل می‌کنند و افزود: صنعت چاپ یک صنعت سرآمد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران لرستان گفت: ایجاد تشکل‌های صنفی می‌تواند در برطرف کردن نیازها و چالش‌های اصناف مختلف کمک‌کننده باشد.

اهمیت راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران لرستان در توسعه این صنعت در استان

وی افزود: راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران لرستان می‌تواند در توسعه صنعت چاپ استان تاثیرگذار باشد.

روانشاد با اشاره به اینکه صنعت چاپ یک صنعت گسترده و زیربنایی است، افزود: رفع چالش‌های این حوزه نیاز به هم‌صدایی دارد که امیدواریم با همراهی یکدیگر این مشکلات حداقلی شوند.

روانشاد گفت: امروز در کسوت‌های مختلف تولید در جای جای لرستان صنعت هنرآفرین چاپ به سمت آینده‌ای درخشان پیش می‌رود.

صنعت چاپ محل تلاقی روح هنرمند و دستان صنعتگر

به گزارش ایبنا در این مراسم از ۷۲ نفر از مدیران نمونه استانی و شهرستانی پرسنل و تلاشگران عرصه چاپ لرستان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها