جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» در ارومیه برگزار شد

آذربایجان‌غربی- همزمان با هفته ملی کودک، فاز دوم و سوم طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» در چهار مدرسه کمتر برخوردار ارومیه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در آئین اجرای این طرح گفت: قفسه‌های کتاب مرحله دوم و سوم در مدارس محلات هدف ارومیه رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در فاز دوم و سوم این طرح، کلاس‌های بیشتری با قفسه و کتاب در چند مدرسه ناحیه۲ ارومیه و با مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شده‌اند که به مناسبت هفته ملی کودک رونمایی شد.

آبسوران ادامه داد: این طرح در قالب تفاهم‌نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه و کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: کودکی یکی از سنین حساس در رشد و پرورش هر فردی است و این شعار به مدت یک سال در فعالیت‌های کانون و تمام دستگاه‌های قابل اجرا بوده است.

وی افزود: در طول این هفته بیش از ۵۰ برنامه شامل اجرای نمایش‌های عروسکی، دیدار کودکان با مسئولان، برپایی کارگاه‌های مادر و کودک، برگزاری ویژه برنامه‌های ادبی و هنری، بازدید از موزه ها، نشست های آموزشی فرزند پروری، ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و اهدای اسباب بازی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: دیدار با نویسندگان، اجرای قصه‌گویی در مکان‌های مختلف، برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای، اجرای طرح پیک امید، برپایی جشن مردمی با حضور کودکان و خانواده‌ها، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و افتتاح «خانه هنر» از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی دارای ۳۵ مرکز است، افزود: از این تعداد ۲۳ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار و ۴ کتابخانه پستی برای کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌کنند.

آبسوران بیان کرد: در طول هفته ملی کودک ضمن اینکه عضویت در مراکز کانون رایگان انجام می‌شود، بازدید از موزه‌های کودک و تاریخ طبیعی نیز برای کودکان رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها