جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
حافظ قله هنر ایران زمین است

لرستان - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: حافظ قله هنر ایران زمین است و پرداختن به شعر او از ضروریات همیشگی فرهنگ و هنر فارسی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در الیگودرز، ناهید شهروسوند در همایش بزرگداشت شعر حافظ که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان در پارک خانواده این شهر برگزار شد، گفت: حافظ قله هنر ایران زمین است و پرداختن به شعر او از ضروریات همیشگی فرهنگ و هنر فارسی است.

وی با اشاره به اینکه روز بزرگداشت حافظ یکی از روزهای مهم در تقویم فرهنگی ایران است افزود: هر سال در ۲۰ مهر ماه این روز گرامی داشته می‌شود.

ترویج فرهنگ حافظ‌شناسی نیاز به حمایت مسئولان دارد

محمد پایمرد، عضو شورای شهر و یکی از اعضای انجمن ادبی در این برنامه با بیان زوایای زیبایی‌شناسانه شعر حافظ گفت: ترویج فرهنگ حافظ‌شناسی و حافظ‌خوانی در جامعه نیاز به حمایت جدی و هدایت مسئولان دارد.

پایمرد افزود: درحالی‌که مردم سایر کشورها به بزرگان دین و ادب ما به دیده احترام می‌نگرند، ما هم باید به فکر معرفی آنها به نسل بعدی باشیم.

وی با بیان اینکه شعر حافظ دارای ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقیقت هستی است، گفت: مضامین و آوردن صنایع گوناگون بیانی در غزل او را سرآمد شاعران زمان خویش و حتی تمامی شاعران زبان فارسی کرده است.

به گزارش ایبنا، در این همایش شعرای انجمن ادبی نیز اشعار خود و ابیاتی از اشعار حافظ را قرائت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها