دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
گسترش محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی کمک به شناسایی هنرمندان و صنعتگران نوپا است

خوزستان- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی منجر به شناسایی هنرمندان و صنعتگران گمنام و نوپا شده و زمینه گسترش این محصولات در بین مردم جامعه را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی پنجمین دوره جایزه فیروزه خوزستان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مسؤولان فرهنگی کشور حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی است که باید با شناسایی هنرمندان و صنعتگران گمنام و نوپا نسبت به حمایت و گسترش این محصولات در بین مردم جامعه تلاش کنیم.

وی جایزه فیروزه را فرصتی برای شناسایی بیشتر هنرمندان دانست و افزود: این جایزه فرصتی برای استان‌ها و در استان ما خوزستان در زمینه خلاقیت و ابتکار فراهم می‌کند تا هنرمندان و صنعتگران بتوانند در حوزه تولید، محصولی را به عنوان یک کالای فرهنگی تولید کرده و اثر خود را به مردم معرفی کنند و هدف جایزه فیروزه فرصتی برای مطرح شدن هنرمندان است که محصول ابتکاری و خلاق خود را در عرصه صنایع خلاق نشان دهند.

منادی صنایع خلاق فرهنگی را یکی از ابزارهای موثر در کشورهای پیشرفته بیان کرد و گفت: صنلایع خلاق فرهنگی امروز یکی از ابزارهایی است که در کشورهای پیشرفته به صورت اختصاصی به شدت مورد توجه قرار گرفته است زیرا با کمترین ساز و برگ و هزینه درآمدهای بالای ارزآوری و اشتغال را برای این کشورها دارد.

و ی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از ادوار گذشته جایزه فیروزه، تصریح کرد: در سال گذشته استان خوزستان توانست علاوه بر برگزیده شدن استانی ۸ هنرمند نیز در جایزه فیروزه کشوری حائز مقام تقدیری شدند.

منادی با بیان اینکه جایزه فیروزه باید به سمت مسیر صنایع خلاق حرکت کند، افزود: باید تلاش کنیم در کنار سایر محصولات صادراتی، آثار تولیدی جایزه فیروزه نیز در عرصه بین‌الملل و صنایع خلاق قرار گیرد.

منادی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران جایزه فیروزه را در این دوره از اولویت‌های جایزه فیروزه اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در این دوره از آثار هنرمندان در حوزه تخصصی نمایشگاهی برگزار کنیم و همه دستگاه‌ها و صنایع می‌توانند از ظرفیت نمایشگاه نمایشگاه استفاده کنند. چون صنایع هم توان اقتصادی وبدنه جمعیتی را دارند تا از محصولات هنرمندان حمایت کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: امسال با هم‌افزایی دستگاه‌ها، انجمن‌ها و هنرمندان که در عرصه ملی حرف برای گفتن دارند این دوره جایزه فیروزه به شکل مطلوبی برگزار شود.

منادی مهلت ارسال آثار در پنجمین جایزه فیروزه را تا پایان آبان ماه بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات استارت آپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در بخش‌های عروسک، اسباب‌بازی، هدایای فرهنگی، طراحی شخصیت و بخش ویژه ایده‌های نوجوانان در عرصه صنایع فرهنگی مرتبط با موضوعات جشنواره در سامانه پلتزار بارگذاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها