دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
نثر روان و قابل فهم از خصوصیات اصلی «گریه‌ای بدون اشک» و «پناه امت»است

آذربایجان‌غربی - نویسنده و منتقد ادبی ارومیه‌ای گفت: کتاب‌های گریه‌ای بدون اشک و پناه امت دارای مقدمه‌ای کامل و مبسوط به همراه معانی واژگان و شناسنامه قصیده بوده و نثر آن روان و قابل فهم برای عموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سعید سلیمان پور، ظهر دوشنبه، به معرفی آثار پرداخت و گفت: کتاب «پناه امت»، ترجمه و شرح قصیده «عینیه» سروده سید حمیری، از اصحاب امام صادق (ع) و از شعرای اهل‌بیت (ع) در قرن دوم هجری قمری است که با محوریت حقانیت امیرالمؤمنین (ع) می‌باشد و در این اثر، ضمن ترجمه و شرح این قصیده، به آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) نیز، اشاره شده است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، برخی اسرای رژیم بعثی عراق، شعرهایی در زمینه‌های گوناگون سرودند و قصیده «بکاء بلا دموع»، سروده یکی از این اسرا به زبان عربی و در عزای امام حسین (ع) است و این قصیده که نام شاعر آن مشخص نیست در کتاب «مع الاسراء الأحرار» به چاپ رسید.

سلیمان‌پور بیان کرد: کتاب «گریه ای بدون اشک»، ترجمه و شرح این قصیده به زبان فارسی است و این قصیده از سروده‌های ارزشمند با مضامین والا است که تاکنون مورد توجه چندانی واقع نشده بود.

وی تصریح کرد: هر دو اثر دارای مقدمه ای کامل و مبسوط به همراه معانی واژگان و شناسنامه قصیده بوده و نثر آن روان و قابل فهم برای عموم است.

نثر روان و قابل فهم از خصوصیات اصلی «گریه‌ای بدون اشک» و «پناه امت»است

کتاب گریه‌ای بدون اشک و پناه امت دارای پیام‌های انقلابی و مبارزه با ظلم هستند

مصطفی قلیزاده علیار، بیر محفل ادبی هاتف و دبیر نشست نیز در این مراسم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) توضیحاتی پیرامون آثار و نویسنده ارائه داد و گفت: علی امامی، شاعر و نویسنده بومی متولد ۱۳۴۰ و فارغ التحصیل رشته ادبیات عرب از دانشگاه شهید چمران اهواز می‌باشد که آثار متعددی در زمینه ادبیات آیینی و به زبان ترکی دارد که می‌توان به «قیزیل بایاتیلار» و «قانلار منله دانیشیر» اشاره کرد.

وی ادامه داد: کتاب «گریه‌ای بدون اشک» ترجمه و شرح قصیده‌ای در سوگ شهدای کربلا و کتاب «پناه امت» ترجمه و شرح قصیده «عینیه» از سید حمیری، از شاعران مشهور عرب زبان و شیعه است و هر دو کتاب دارای محتوای شیعی و اسلامی و دارای پیام‌های انقلابی و مبارزه با ظلم است.

نثر روان و قابل فهم از خصوصیات اصلی «گریه‌ای بدون اشک» و «پناه امت»است

مراسم رونمایی کتاب، اقدامی در راستای ترویج کتابخوانی و حمایت از نویسندگان است

سمیه رحمان‌پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: رونمایی کتاب، اقدامی در راستای ترویج کتابخوانی، شناساندن آثار، حمایت از چرخه نشر و نویسندگان است.

وی افزود: در این اداره کل و با مشارکت محفل ادبی هاتف، ظرفیتی برای گردهمایی نویسندگان و شاعران و انتقال و تبادل تجربیات آنها فراهم شده است و محافل مختلف ادبی به طور مستمر در حال برگزاری است و این اداره کل در راستای حمایت از نویسندگان و چرخه نشر کتاب، آماده برگزاری چنین جلساتی می باشد.

نثر روان و قابل فهم از خصوصیات اصلی «گریه‌ای بدون اشک» و «پناه امت»است

به گزارش ایبنا؛ یادمان نویسی، شعرخوانی و تقدیر از نویسنده از بخش‌های دیگر این آیین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها