شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
روایت خوب دیدن و خوب شنیدن در کتاب «سنگی نشسته بود ساکت و آرام»

کتاب «سنگی نشسته بود ساکت و آرام» اثر برندن ونتسل با ترجمه رضی هیرمندی از انتشارات پرتقال توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب، این کتاب از ادبیات جهان را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا تا حالا فکر کرده‌اید که درخت‌ها، رودخانه‌ها یا حتی یک تکه‌سنگ خاکستری‌رنگ، دنیا را چه شکلی می‌بینند؟ برندن ونتسل در کتاب تصویری «سنگی نشسته بود ساکت و آرام» با هنرمندی خاصی پاسخ این سوال را می‌دهد.

این کتاب آموزنده و خواندنی کودک که در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه Riverby شده، ماجرایی درباره خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب لمس‌کردن است. قهرمان اصلی این کتاب که سنگی در کنار برکه است، ناظر تمام اتفاقاتی است که در جهان پیرامونش می‌گذرد. در حقیقت، سنگ هربار در مواجهه با یکی از موجودات یا پدیده‌های دنیای اطرافش، وجه تازه‌ای از خود را نمایان می‌کند. این سنگ در مقایسه با بدن نرم حلزون زبر است و در مقابل تیغ‌های خارپشت نرم. برای همین سنگ هر بار معنایی تازه را درک می‌کند.

«سنگی نشسته بود ساکت و آرام» در حقیقت ادامه‌دهنده کتاب «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» است که مدال افتخار کلدکات را برای برندن ونتسل، نویسنده و تصویرگر این اثر به ارمغان آورد.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «سنگی نشسته بود ساکت و آرام» به قلم و تصویرگری برندن ونتسل با ترجمه رضی هیرمندی در ۵۲ صفحه و به بهای ۵۹ هزار تومان از سوی انتشارات پرتقال برای کودکان بالای سه سال منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط