شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کتاب «شب‌به‌خیر خرس کوچولو» از ادبیات کودک ترکیه منتشر شد

«شب‌به‌خیر خرس کوچولو» به نویسندگی یالواچ اورال با ترجمه نازنین موفق از سوی نشر برکه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «شب‌به‌خیر خرس کوچولو» اثری از ادبیات کودک ترکیه است. این کتاب را یالواچ اورال، نویسنده و روزنامه‌نگار ترکیه‌ای نوشته است که آثاری در زمینه کودک و نوجوان تألیف کرده. «شب‌به‌خیر خرس کوچولو» داستانی درباره شجاعت، اعتمادبه‌نفس و اهمیت دوستی است.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «داستان یک توله‌خرس بازیگوش، از طرف عمو یالواچ برای بچه‌ها. هوا سرد بود و خرس کوچولو آن‌قدر در خانه تنها مانده بود که حسابی دلش تنگ شده بود. به محض این‌که باران بند آمد، مامان خرس کوچولو به او اجازه داد از خانه بیرون برود. خرس کوچولو هم مشغول گشت و گذار در جنگل شد و گروهی از حیوانات را دید. این‌جا بود که متوجه موضوع ناراحت‌کننده‌ای شد؛ او فهمید که نمی‌تواند با دوستانش در بازی‌های زمستانی شرکت کند، چون باید با مادرش به خواب زمستانی برود و بغض کرد…. واقعاً خرس کوچولو چاره‌ای جز رفتن به خواب زمستانی ندارد؟ یا می‌تواند دور از چشم مادرش بیدار شود و با دوستانش بازی کند؟»

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

سنجاب از حفره‌اش بیرون آمد و به خرس کوچولو گفت: تو این‌جا چه کار می‌کنی؟»

خرس کوچولو گفت: «آمده‌ام سورتمه‌سواری. می‌خواهم مترسک را هم ببینم!»

روباه و جوجه‌تیغی هم که پشت درخت قایم شده بودند، بیرون آمدند.

روباه بلافاصله پرسید: «مادرت خبر دارد تو این‌جایی؟»

خرس کوچولو سکوت کرد.

روباه به جوجه‌تیغی گفت: «او هم مثل تو چشم مادرش را دور دیده!».

اطلاعات بیشتر:

نشر برکه، کتاب «شب‌به‌خیر خرس کوچولو» به نویسندگی یالواچ اورال و تصویرگری جانسو کایکاچ را با ترجمه نازنین موفق در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۳۲ هزار تومان برای گروه سنی هفت تا ۹ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط