چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کتاب «اولین روز مدرسه» منتشر شد/ داستانی درباره جدایی کودک از دایره امن خانه

نشر برکه، کتاب «اولین روز مدرسه: داستانی درباره‌ی مدیریت استرس، هیجانات و ترس از مدرسه» نوشته کیت بربی را با ترجمه شیما حیدریان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «اولین روز مدرسه» درباره اولین‌روز مدرسه مِی است. در این روز همه خوشحال و هیجان زده‌اند؛ اما مِی مدام تکرار می‌کند: «من مدرسه نمی‌روم». اما طی داستان با رزی (دانش‌آموز) و خانم پرل (معلم مدرسه) که آن‌ها هم از مدرسه می‌ترسند، آشنا می‌شود و درنهایت با کمک هم بر این ترس غلبه می‌کنند.

این داستان ماجرای روز اول مدرسه و ترس و نگرانی کودک درباره جدایی از دایره امن خانه و خانواده و واردشدن به محیط جدید مدرسه و آشنایی و شروع دوستی با افراد تازه و ناآشناست.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

مِی به رزی و خانم پرل لبخند زد و گفت:

«یک چیز را بگویم؟ راستش، همه‌ی ما از یک چیز می‌ترسیم و ترس ما مثل هم است. خوشحالم تنها کسی نیستم که این ترس را دارد.»

رزی گفت: «من هم همین‌طور؛ یک چیز دیگر، نیازی نیست نگران این باشید که یک وقت کسی شما را دوست نداشته باشد، چون من هر دو شما را دوست‌دارم.»

خانم پرل گفت: «من هم همین‌طور و این‌که لازم نیست از اشتباه خواندن و اشتباه نوشتن بترسید، چون مدرسه جایی برای یاد گرفتن چیزهای جدید است.»

اطلاعات بیشتر:

نشر برکه، کتاب «اولین روز مدرسه: داستانی درباره‌ی مدیریت استرس، هیجانات و ترس از مدرسه» به قلم و تصویرگری کیت بربی را با ترجمه شیما حیدریان در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۱۸ هزار تومان برای گروه سنی «الف» و «ب» (کودکان ۳ تا ۹) سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها