شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

علیرضا تقاصی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: من همیشه به بچه‌های انجمن می‌گویم؛ اقتباس مهم‌ترین و امن‌ترین منبع برای فیلمنامه ما می‌تواند باشد. قطعاً اقتباس از یک داستان که توسط نویسنده‌ای خاص نوشته شده روی فیلمنامه ما تاثیر خواهد گذاشت. اقتباس همیشه برای ساخت زمینه خوبی است و امتیاز خوبی دارد. ما اکنون در دفترانجمن بم بچه‌ها را به سمت اقتباس از روی داستان‌های نویسندگان بومی سوق می‌دهیم. از بچه‌های انجمن خواسته‌ایم تا از داستان‌های نویسندگانی که در سطح استان کرمان هستند و همینطور نویسندگانی که در خود شهر بم هستند اقتباس کنند. من معتقدم اقتباس می‌تواند اتفاق خوب و خوشایندی برای هنرجویان انجمن رقم بزند.

وی درباره نمایشگاه کتاب جشنواره فیلم کوتاه تهران که هر ساله در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود و سهمیه‌ای که برای خرید آن‌ها در نظر گرفته شده است توضیح داد: پارسال ما ۳۰ درصد تخفیف برای خرید کتاب داشتیم. بچه‌های انجمن دفتر بم از این تخفیف خیلی استقبال کردند. در طول سال هم می‌دیدم که بچه‌ها این کتاب‌ها را می‌خوانند. این جریان بسیار اتفاق خوبی است. چون بسیاری از کتاب‌های خاص سینما در شهرستان‌ها وجود ندارد و باید برای خرید آن‌ها به تهران بیایند یا اینترنتی اقدام کنند موقعیت خرید در این نمایشگاه که تعداد زیادی از کتاب‌های تخصصی سینما را در یک جا گرد آورده موقعیت خوبی است. بچه‌های انجمن به خوبی از این موقعیت استفاده کرده و ی می‌کند سطح سواد خود را با این کتاب‌ها بالا ببرند.

وی در ادامه عنوان کرد: پایه اصلی ما در فیلم‌سازی فیلمنامه است. فیلمنامه پله اول فیلم‌سازی است که ما همچنان در آن مشکل داریم. این مشکل در حدود ۷۰ درصد به مربی برمی‌گردد. در تهران یا مرکز استان تعدد مربی زیاد است همینطور تعداد مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و کلاس‌های آموزش زیاد است بنابراین تبادل اطلاعات به خوبی صورت می‌گیرد. متاسفانه بچه‌های شهرستان از این لحاظ و از نظر دسترسی به امکانات محدود هستند. حتی ما شرکت‌های فیلم‌سازی نیز در شهرستان‌ها نداریم بنابراین برای کرایه تجهیزات نیز دچار مشکل هستیم. خوب وقتی فیلمنامه ضعیف است و امکانات ساخت هم ضعف دارد وقتی به جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌رسیم بحث تولید ما زمین مانده و کمتر حرفی برای گفتن داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها