شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کودکان مفهوم شعر را از آثار رحماندوست یاد گرفتند

آذربایجان‌غربی- معاون فرهنگی دانشگاه آفاق ارومیه گفت: نام استاد رحماندوست یادآور خاطرات شیرین کودکی است و ما مفهوم شعر را در کودکی با شعرهای استاد یاد گرفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علی مکرم صبح شنبه در نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان که با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک گفت: نام استاد رحماندوست یادآور خاطرات شیرین کودکی است و ما مفهوم شعر را در کودکی با شعرهای استاد یاد گرفتیم.

وی افزود: این برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان مطرح کشوری، برای گسترش فرهنگ و ادبیات مخصوصاً در نسل‌های حاضر موثر باشد.

رحماندوست ادامه داد: شعرهای رحماندوست همه از دل سرچشمه گرفته که به دل ما نیز نشسته است.

کودکان مفهوم شعر را از آثار رحماندوست یاد گرفتند

مصطفی رحماندوست شاعر توحیدی است

مصطفی قلیزاده‌علیار، شاعر و پژوهشگر ارومیه‌ای نیز در این مراسم گفت: استاد مصطفی رحماندوست امروز از شاعران جهانی ایران و وارث شاعران حکیم بزرگ ایرانی از جمله نظامی، فردوسی است، آنان به زبان فاخر فارسی برای انسانها درس زندگی و توحید می‌گفتند، است، امروز مصطفی رحماندوست با زبان و حس و خیال کودکانه همان راه را ادامه می‌دهد و شعر مشهور او «صد دانه یاقوت» نمونه این راه روشن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما امروزه در ایران شاعران و فرهیختگانی داریم که جهانی هستند ولی آنطور که شایسته است نتوانستیم بشناسانیم.

قلیزاده گفت: در آذربایجان‌غربی از دهه ۲۰ شعر کودک بوده و شاعره معلم ارومیه‌ای شادروان «مریم جهانگیری» در سال‌های ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ چنین شعرهایی سروده که در مدارس به صورت سرود اجرا می‌شده است.

نویسنده ارومیه‌ای بیان کرد: شعر کودک تنورش در استان ما داغ است و امیدواریم چنین نشست‌های تخصصی بتوانند برای نویسندگان حوزه کودک و نوجوان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها