یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
«دو گیلاس»؛ داستان دوقلوهایی که اخلاقشان مثل هم نیست

کتاب تصویری «دو گیلاس» اثر سارا طبیب‌زاده از انتشارات پرتقال، توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوقلوها بیشتر وقت‌ها با هم هستند و کارهایشان را با یکدیگر انجام می‌دهند. اما خیلی از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها با دیگری متفاوت است. این دو تا گیلاس، که از قضا دو برادر دوقلو هستند، از همان بند قنداق همه جا با یکدیگرند. آن‌ها با هم به مدرسه می‌روند، در کنار هم نوجوان می‌شوند و در نهایت به سن جوانی می‌رسند. اما از همان بندقنداق هم تفاوتی مهم میان آن دو وجود دارد. یکی آرام است و آن یکی پرسروصدا. در سال‌های مدرسه، یکی حسابی درس‌خوان است و آن یکی عاشق بازی‌های کامپیوتری است. و در نهایت، همان گیلاس آرام و درس‌خوان ترجیح می‌دهد که ازدواج کند و خانواده تشکیل دهد، اما دیگری می‌خواهد به سفر دور دنیا برود.

اطلاعات بیشتر:

نشر پرتقال (واحد کودک و نوجوان انتشارات خیلی‌سبز، کتاب «دو گیلاس» به نویسندگی و تصویرگری سارا طبیب‌زاده را در ۳۶ صفحه و به بهای ۵۲ هزار تومان برای کودکان بالای ۳ سال در بازار کتاب عرضه کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها