یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کارگاه‌های آموزش نقالی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند در خراسان شمالی در حال برگزاری است

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در آستانه برگزاری جشنواره ملی نقالان سوره، کارگاه‌های آموزش نقالی برای روایتگران ایثار و شهادت در حال برگزاری است.

اکرم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، گفت: با توجه به استقبال نوجوانان دانش‌آموز از هنر نقالی در دوره‌های قبل باشگاه نقالان سوره، حوزه هنری با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان و قرارگاه شهید آوینی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان کرده است.

وی تاکید کرد: نقالان سوره، راویان داستان‌های حماسی از حماسه‌سازان قومی، ملی، مذهبی و واقعه‌های تاریخی و مذهبی هستند که در این دوره با چگونگی بیان نقل، آهنگ دادن به کلام، حرکات مناسب بدن، کش و قوس دادن مطلب، نجوا کردن، فریاد کشیدن، لرزاندن و عوض کردن صدا، کوفتن دست‌ها بر هم و پا زمین زدن، نگه داشتن داستان در جاهای حساس و جلب توجه مخاطب، آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این کارگاه‌های آموزشی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود که در جمع مردم، در فضاهای باز، در محافل عمومی یا خصوصی چگونه روایتگری کنند.

صدیقی بیان کرد: در این دوره به فرآیند آموزش و تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های ارائه و فن بیان شرکت‌کنندگان پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حمیده حقانی مربی توانمند نقالی و تئاتر که دارای تجربه و دانش کافی در این زمینه است آموزش نوجوانان نقال در این کارگاه‌ها را بر عهده دارد.

صدیقی در پایان گفت: این دوره آموزشی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها