دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
چاپ پنجم «جنگ که تمام شد بیدارم کن» اثر عباس جهانگیریان رونمایی می‌شود

هم‌زمان با هفتادمین زادروز عباس جهانگیریان از جدیدترین چاپ رمان «جنگ که تمام شد بیدارم کن» به قلم این نویسنده، به کوشش نشر چکانه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «جنگ که تمام شد بیدارم کن» رمانی است در ژانر دفاع مقدس ویژه گروه سنی نوجوان که با زبانی ساده، روایتگر زندگی و دغدغه‌های نوجوانی ۱۶ ساله به نام حامی است که پس از بمباران خانه‌اش در آبادان، به قم مهاجرت کرده است.

صدیقه حسن‌زاده، مدیرمسئول خانه فرهنگ و انتشارات چکانه گفت: چاپ پنجم «جنگ که تمام شد بیدارم کن» با اصلاحات نویسنده و طراحی جدید جلد، به کوشش نشر چکانه روانه بازار نشر خواهد شد.

حسن‌زاده انگیزه‎ اصلی انتشار این رمان را درون‌مایه عاشقانه در فضای جنگ برای مخاطبان نوجوان بیان کرد و افزود: این رمان با وجود گذشت چهار دهه از جنگ تحمیلی، همچنان فرصت درک فضای جبهه و شرایط زندگی و فرهنگ آن دوره را فراهم می‎‌کند.

او گفت: در مراسم رونمایی از چاپ پنجم این رمان، رضا بابک، حمیدرضا شاه‌آبادی، محسن هجری و امیر بیگ‌محمدی، پیرامون رمان و نویسنده صحبت خواهند کرد.

از دیگر آثار عباس جهانگیریان می‌‎توان به «سایه هیولا»، «توران تور»، «نقل رستم و سهراب» و «نقل ضحاک ماردوش» اشاره کرد. آثار او به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی، قزاقی و ارمنی ترجمه و براساس برخی از آن‌ها تولیدات سینمایی منتشر شده است: مانند فیلم سینمایی «رقص در غبار» به کارگردانی اصغر فرهادی براساس داستان کوتاه «انگشت انگشتری».

جهانگیریان تا به حال جایزه لاک‌پشت پرنده نقره‌ای، دیپلم افتخار کنگره بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و لوح تقدیر شورای عالی ترویج فرهنگ صلح برای کودکان را دریافت کرده است. او نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن سوئد (آلما) در سال ۲۰۲۴ بوده است.

آیین رونمایی از چاپ پنجم رمان «جنگ که تمام شد بیدارم کن»، جمعه (۴ آبان‌ماه) در عمارت خط سوم واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان هاشمی‌فر، بن‌بست اول، پلاک ۱ برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط