شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
۳۶۰ دانش‌آموز کتابخوان شاهرودی با هم رقابت می‌کنند

شاهرود- رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز هفتمین لیگ کتابخوانی در شاهرود گفت: بیش از ۳۶۰ دانش‌آموز از شاهرود و بسطام در این لیگ رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، ابراهیم موسوی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ارشاد شاهرود با اشاره به آغاز هفتمین لیگ کتابخوانی بیان کرد: در این لیگ بیش از ۳۶۰ دانش‌آموز از شاهرود و بسطام در مقطع ابتدایی و دوره متوسطه اول شرکت کردند و اولین مرحله هفتمین دوره لیگ کتابخوانی تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این طرح به گروه‌های سه نفره گروه‌بندی شدند، عنوان کرد: از شهرستان شاهرود ۷۰ گروه از مقطع دوره متوسطه اول و ۳۰ گروه دوره ابتدایی و همچنین در بسطام ۲۰ گروه از مقطع متوسطه اول با هم رقابت می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود با اشاره به اینکه کتاب‌های «لشکر کلمات» اثر مریم کوچکی و «۱۰ قصه از حضرت محمد (ص)» از محمدرضا سرشار در رشته‌های معرفی و خوانش کتاب، کلاژ و نقاشی برای رقابت دختران کلاس پنجم و ششم ابتدایی اجرا خواهد شد از جزییات برگزاری رقابت متوسطه اول خبر داد و گفت: قصه‌گویی، معرفی کتاب، پاسخ به سوالات چهارجوابی برخط، نوشتن داستان کوتاه، سرودن شعر، پادکست، کلیپ، کلاژ و روزنامه دیواری از فعالیت‌های دوره متوسطه اول محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به کتاب‌های رقابت نوجوان‌های متوسطه دوره اول افزود: کتاب‌های «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس، «سفر به قله خورشید» از رقیه بابایی و «چهره تو قبله هر شاعر است» اثر کمال السید برای این دوره رقابت نوجوانان متوسطه اول انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه این رقابت‌ها با هدف توسعه مطالعه مفید، آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره و سلوک زندگی ائمه اطهار (ع)، تولید محتوای مرتبط در فضای مجازی و ترکیب هنر با مطالعه انجام شود، بیان کرد: ششمین لیگ کتابخوان شهرستان شاهرود با شرکت ۳۵ مدرسه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها