یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
نخستین جشنواره قصه‌گویی قشم فراخوان داد

هرمزگان - «چِکچِکایِ جَزیره» نخستین جشنواره قصه گویی قشم براساس فرهنگ عامیانه فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نخستین جشنواره قصه گویی تحت عنوان «چِکچِکایِ جَزیره» در سه بخش به منظور ترویج قصه‌گویی سنتی براساس فرهنگ عامیانه در شهرستان قشم فراخوان داد.

قصه گویی با زبان بومی و محلی برگرفته از روایت ها و افسانه‌های جزیره قشم، قصه‌گویی سنتی براساس فرهنگ عامیانه، مثل‌ها و متل‌ها، افسانه‌های ایرانی، محتوای دینی و قرآنی و…؛ قصه‌های منظوم؛ قصه‌های پیشرفت و قهرمانان ایران؛ نقالی، پرده خوانی و شاهنامه‌خوانی از موضوع‌های این جشنواره هستند و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود با این موضوعات در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

در بخش ویژه نیز علاقه‌مندان می‌توانند قصه‌های بومی جزیره قشم با گویش محلی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره ویژه عموم در سه رده سنی نوجوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان بوده و علاقمندان برای شرکت در آن باید به همراه اثر خود، نام و نام‌خانوادگی، سن، کد ملی و نام بخش را نیز ارسال کنند.

به گزارش ایبنا، نخستین جشنواره قصه گویی قشم تحت عنوان «چِکچِکایِ جَزیره» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این جزیره برگزار می‌شود و قشموندان برای شرکت در جشنواره می‌توانتد فیلم قصه‌گویی را در بازه زمانی ۸ الی ۱۲ دقیقه از طریق فضای مجازی تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها