دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
داوران دومین جشنواره ملی ادبی شکرستان معرفی شدند

خوزستان- دبیرخانه دومین جشنواره ملی ادبی شکرستان داوران بخش‌های شعر و داستان کوتاه این رویداد ادبی را اعلام کرد.

دبیر چهارمین جشنواره شکرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: هیئت داوران در بخش شعر متشکل از «کمال شفیعی»، «وحید کیانی» و «عبدالحمید ضیایی» است و بخش داستان کوتاه را «مهدی ربی»، «شهلا زرلکی» و «فردین کوراوند» داوری می‌کنند.

ولید آلبوناصر با توضیح اینکه جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره شکرستان در موضوعاتی همچون نیشکر، خوزستان شکّرین و ظرفیت‌های صنعت نیشکر در آبان‌ماه همزمان با جشنواره ملی شکرستان به کار خود پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ اثر در سه بخش شعر، داستان کوتاه و ادبیات کودک و نوجوان از ۲۵ استان، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

آلبوناصر گفت: خوزستان، فارس، هرمزگان، گیلان، تهران، خراسان رضوی، لرستان، بوشهر، آذربایجان غربی، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، مازندران و زنجان به ترتیب در صدر آثار ارسالی قرار دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره شکرستان نمادی از پیوند هنر و صنعت است، عنوان کرد: این جشنواره توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود و امیدواریم این جشنواره بتواند گامی مؤثر در حمایت از جامعه هنری و معرفی ظرفیت‌های صنعت نیشکر بردارد.

وی یادآور شد: خوزستان، با کشتزارهای سر به فلک کشیده و محصولات متنوّع، حکایت‌های شیرینی در دل خود نهفته دارد؛ حکایت‌هایی که می‌توانند در قالب شعر و داستان کوتاه به تصویر کشیده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها