دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
«کلر و کلر آلکالی» روانه بازار کتاب شد

بوشهر – کتاب «کلر و کلر آلکالی» تألیف بهمن بهزادی، نویسنده و شیمی‌دان جنوبی به همت انتشارات «انجمن خوردگی ایران» منتشر شد.

‌به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، نفری، ویراستار کتاب «کلر و کلر آلکالی» در خصوص این اثر نوشته است: «این کتاب هم از غنای علمی بالایی برخوردار است و هم به مسائل و مشکلات عملیاتی واحدهای کلر آلکالی می‌پردازد. در این کتاب روش‌های مختلف تهیه کلر به روش‌های جیوه‌ای، غشایی و به ویژه الکترولیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

آقای بهزادی بعد از ۲۰ سال کار در واحدهای عملیاتی و کسب تجارب ارزنده‌ای در این زمینه در پتروشیمی‌های بندر امام و اروند و خارگ و … تصمیم به انتشار این کتاب ارزشمند گرفت. در این کتاب اطلاعات علمی بسیار مهمی در مورد کلر آکالی جمع‌آوری شده و خواننده ضمن آشنایی با روش‌های مختلف تهیه کلر، با برخی از مسائل عملیاتی این امر مهم نیز آشنا می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب بهره‌گیری از آخرین واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تحریر آن است و این امر این کتاب را از خیلی از کتاب‌های دیگر متمایز می‌سازد. از این‌رو، مطالعه این کتاب فنی / کاربردی به کارشناسانی که با واحدهای کلر آلکالی سر و کار دارند و نیز دانشجویان رشته‌های فنی به‌ویژه رشته مهندسی شیمی و.... مورد توصیه جدی است.

امید است تالیف و ترجمه کتاب‌های فنی / کاربردی و حتی نوشتن خاطرات فنی، به موازات وظایف محوله در سرلوحه کار کارشناسان این صنعت عظیم قرار گیرد تا ضمن نشر علم، یکی از بندهای ایزو نیز اجرایی شود. توفیق این مدیر پُر تلاش را که ضمن توجه به امر مهم آموزش، نسبت به انتقال تجارب خود به دیگران اقدام کرده، از خداوند متعال خواستارم.»

به گزارش ایبنا؛ بهمن بهزادی، نویسنده، پژوهشگر و شیمی‌دان جنوبی متولد سال ۱۳۵۲ در روستای شول از توابع بندر گناوه و دانش‌آموخته رشته مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر در مقطع دکتری است. از سوابق شغلی وی می‌توان به رئیس خدمات فنی پتروشیمی پاسارگاد، رئیس راه‌اندازی واحدهای کلر آلکالی و واحد شست و شوی نمک و دریاچه نمک و مشاور و قائم مقام مدیر عامل پتروشیمی اروند، مشاور و نماینده مدیران عامل هلدینگ تاپیکو در حوزه انرژی و محیط زیست، عضو هیات مدیره و قائم مقام پتروشیمی فارابی، نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پتروشیمی فناوران، نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پتروشیمی پلی پرو پیلن جم، نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پتروشیمی خارگ، مشاور مدیرعامل هلدینگ‌های انرژی پترو فرهنگ صبا انرژی و سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایران و… اشاره کرد. وی که پیش از این مقالات علمی متعددی را در حوزه تخصصی خود در نشریات منتشر کرده، به تازگی کتاب «کلر و کلر آلکالی» را راهی بازار کتاب کرده که به همت انتشارات «انجمن خوردگی ایران» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها