دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
پروژه کتابخانه مرکزی رشت در ایستگاه پایانی متوقف شد

گیلان- کتابخانه مرکزی رشت که احداث آن از دو دهه قبل کلید خورد و قرار بود تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد، به دلیل کمبود بودجه با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت با اشاره به اینکه احداث ساختمان این کتابخانه به پایان رسیده است، بیان کرد: مشکلات زیرساختی از جمله انشعاب آب، مخابرات و فیبر نوری حل شده و فقط تکمیل زیرساخت برق این پروژه باقی مانده است.

یاسر تقوا تصریح کرد: ساختمان چیلرهای سرمایشی پروژه کتابخانه مرکزی رشت که وابسته به برق است، باید راه اندازی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل این پروژه بیان کرد: برق کتابخانه تا پست اصلی وصل شده و برق از ساختمان پست کتابخانه، تکمیل تجهیزات برقش و انتقال تجهیزات به محیط کتابخانه و سالن اجتماعات و محوطه سازی بزرگترین موانع برای بهره برداری از این پروژه است.

تقوا، اعتبار لازم برای راه اندازی این پروژه را ۳۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: قول مساعد داده شده تا در بودجه امسال این اعتبار را در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: براساس قانون؛ پنج درصد از اعتبارات تملک شهرستان ها در بودجه سال گذشته باید برای اتمام پرو ژه ها و زیرساخت های فرهنگی اختصاص می یافت اما متاسفانه این امر محقق نشده است.

تقوا تصریح کرد: اگر این اعتبار به پروژه ها اختصاص می یافت تمامی مشکلات کتابخانه مرکزی رشت رفع می شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری بر افتتاح نکردن پروژه نیمه تمام درصدد هستیم این پروژه به طور کامل آماده شود که دکتر حق شناس استاندار گیلان نیز بر تسریع و تکمیل این پروژه تاکید داشته است.

به گزارش ایبنا، عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع، در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و فارغ از همه آنچه در این سال‌ها از بازدیدها و وعده‌های مدیران وقت، ساخت آن از سال ۹۸ به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد به طوری که در مرداد ۱۴۰۰ توسط معاون رئیس جمهوری وقت افتتاح شد اما هیچ گاه به بهره برداری نرسید.

پروژه کتابخانه مرکزی رشت در سال ۱۴۰۰ به صورت نیمه تمام افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها