به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، اهمیت نهادها در درک صنعت گردشگری کاملاً شناختهشده است؛ اما در بررسیهای اخیر تحقیقات متمرکزی بر حوزه گردشگری انجام نشده است.
این کتاب، مروری جامع بر دیدگاههای نهادی در جامعهشناسی سازمانی، اقتصاد، علوم سیاسی و تجارت بینالملل را ارائه میدهد و با بحث درباره اینکه مؤلفههای گوناگون تحلیل نهادی چگونه میتوانند به درک بهتر سازمانهای گردشگری کمک کنند، چارچوبی یکپارچه ارائه میدهد.
این کتاب برای دانشجویان رشته گردشگری و هتلداری در راستای انجام تحلیل نهادی در تحقیقات این حوزه، ارزشمند است. بهطوریکه آن را میتوان یک کتاب تحقیقی پیشگام و جامع در جهت بررسی کاربرد نظریه نهادی در صنعت گردشگری و هتلداری در نظر گرفت.
کتاب «نظریه نهادی در صنعت گردشگری و هتلداری» در قالب ۴ فصل با عناوین تحلیل نهادی و گردشگری، مبانی علمی نظریه نهادی در رشته علوم اجتماعی، تحلیل نهادی و نتیجهگیری تألیف شده است.
نظر شما