حمیدرضا طاهری آشتیانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه آموزش یکی از ارکان اصلی پیشرفت صنعت چاپ و چاپخانهها است گفت: با توجه به ترکیب جامعه سهامداران و مخاطبان شرکت تعاونی چاپخانهداران، آموزشهای مستمر فنی و کاربردی، نهتنها بهرهوری چاپخانهها را افزایش میدهد، بلکه نقش موثری در رونق کسب و کار اعضا و توسعه پایدار آنها ایفا خواهد کرد.
وی افزود: سال جدید، یکی از اولویتهای شرکت تعاونی هدفمندسازی و گسترش فرایند آموزشهای تخصصی است تا همگام با نیازهای روز صنعت چاپ، مهارتهای کاربردی فنی و مدیریتی اعضا را ارتقا دهد، این اقدامات در نهایت به رقابتپذیری بیشتر چاپخانهها و صنعت چاپ کشور منجر خواهد شد.
طاهری آشتیانی با طرح این موضوع که شرکت تعاونی چاپخانهداران برنامههایی برای برگزاری دورههای آموزشی تدوین کرده است، عنوان کرد: این دورهها در موضوعات فناوریهای نوین چاپ و مدیریت کسب و کار است تا چاپخانهها بتوانند در فضای رقابتی بازار، جایگاه مناسبی کسب کنند.
وی ادامه داد: این شرکت با تمرکز بر آموزشهای عملی و پروژهمحور و ارتقای بهرهوری در حوزه ملزومات و مواد اولیه میکوشد تا چالشهای موجود در حوزه چاپ را کاهش داده و زمینههای رشد اقتصادی اعضا را فراهم آورد.
استفاده از مواد اولیه باکیفیت؛ رمز افزایش کیفیت تولیدات و حفظ ماشینآلات چاپ
رئیس هیئتمدیره شرکت تعاونی چاپخانهداران همچنین بر اهمیت بهکارگیری مواد مصرفی و اولیه باکیفیت در صنعت چاپ تأکید کرد و گفت: استفاده از مواد بیکیفیت نهتنها سطح کیفی تولیدات را کاهش میدهد، بلکه آسیبهای جدی به ماشینآلات چاپ وارد میکند، از سوی دیگر هزینههای تعمیر و نگهداری را بهشدت افزایش میدهد و این درحالی است که ماشینآلات به نوعی سرمایه یک چاپخانهدار محسوب میشود.
وی با بیان اینکه در مقابل، مواد اولیه مرغوب، کیفیت محصول نهایی را تضمین میکند، تاکید کرد: از سوی دیگر این مسئله عمر مفید ماشینآلات را طولانیتر کرده و بهرهوری یک سازمان چاپی را ارتقا میبخشد.
طاهری آشتیانی همچنین به نیمقرن سابقه فعالیت شرکت تعاونی چاپخانهداران در تأمین مواد اولیه استاندارد اشاره کرد و افزود: این مجموعه همواره تلاش کرده تا با تکیه بر تجربه و شبکه گسترده تأمین مواد مصرفی باکیفیت را با قیمت مناسب در اختیار اعضا و چاپخانهداران قرار دهد؛ زیرا در نهایت هدف، حمایت از صنعت چاپ و چاپخانهداران برای دستیابی به تولیداتی رقابتپذیر در بازار داخلی و جهانی است.
بهگفته وی، تعهد در تعاونی تنها محدود به فروش محصولات نیست، بلکه تحقیق، آموزش و اطلاعرسانی در صنعت چاپ نیز بخشی از مسئولیت اجتماعی این مجموعه است.
نظر شما