به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست تخصصی «چگونه در بند، مدرسه ساختیم؟» با محور بررسی ساختارهای آموزشی خودجوش در اردوگاههای اسرا، برگزار می شود. در این نشست، چهار تن از پژوهشگران و آزادگان دوران دفاع مقدس شامل علی علیلو (آزاده)، حسن بهشتیپور (آزاده)، محمدرضا حشمتی (پژوهشگر) و عباس صفاییمهر (پژوهشگر)، به تبیین نقش آموزش در حفظ امید، هویت و مقاومت در اردوگاههای اسارت خواهند پرداخت.
سازوکارهای آموزشی در اردوگاهها، نمونهای شگرف از همبستگی، خلاقیت و مقاومت فرهنگی آزادگان ایرانی است؛ تجربهای که با وجود محدودیتهای شدید، شکلگیری کلاسهای آموزشی، تبادل دانش و حفظ انگیزه علمی را ممکن ساخت. این نشست فرصتی است برای شنیدن روایتهایی دست اول از کسانی که در دل سختترین شرایط، چراغ آموزش را روشن نگه داشتند.
محورهای اصلی این نشست عبارتاند از: واکاوی ساختارهای آموزشی خودجوش در اردوگاههای اسرای ایرانی، تبیین نقش آموزش در تابآوری، حفظ امید و تقویت مقاومت، بررسی امکان بهرهگیری از این تجارب در نظام آموزشی امروز کشور و پیشدرآمدی بر یک همایش بزرگ.
نشست پیشرو مقدمهای است بر همایش بزرگ «آموزش در بند» که بهزودی فراخوان آن منتشر خواهد شد. برگزارکنندگان این نشست تلاش دارند با گردآوری خاطرات، مستندات و تحلیلهای تجربی آزادگان، گامی مؤثر در مستندسازی یکی از درخشانترین فصلهای آموزش در تاریخ معاصر ایران بردارند.
حضور در این نشست برای عموم علاقهمندان رایگان است و تنها با ارسال نام و نام خانوادگی به شماره ۰۹۳۷۸۸۴۱۸۸۹ امکانپذیر است.این برنامه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقهمندان به تاریخ، آموزش و پایداری خواهد بود.
نظر شما